Olet tässä: Apinat.fi > Yhteisö > Keskustelu > Eläimet, lemmikit, eläintenhoito > rotista

Apinat.fi
Kommunikoi ilmaiseksi! Lähetä ilmaiseksi 5 tekstaria päivässä! Lähettäjänä oma numerosi. Lue lisää.
Rekisteröidy
Kirjaudu sisään

Aktiiviset keskustelut

7.1.2009 16:30:37Ilmoita

rotista

pieni muistikatkos,kävin hakeen tässä vasta pari päivää sitten uros rotan..eläinkauppias sano mulle että sille pitäs olla kaveri..mietin siinä,että ku ite olen kuiten kasvattanut hiiriä joskus nuorempana,ettei urokset tule keskenään toimeen tosiaankaan..itel veljekset tappeli ja vahvempi tappo se heikomman,enkä tosiaan ole ottamassa riskeillä,joten onko se sama homma sit rottien kans..

minun järjen mukaan ei mikään uros tule keskenään toimeen,siis jyrsijöistä..reviiri kiista yltyy ja tulee ongelmia..

sanyah.
Keskustelu on lukittu
Re: rotista
7.1.2009 17:50:07 Ilmoita
rotat voi olla kaks urosta samas häkissä :) ainaki meillä oli koko niiden elin iän eikä käyny mitää :)
`jen
7.1.2009 18:30:37 Ilmoita
Älä ainakaan siltä kauppiaalta kysy.
Kompostiperse
7.1.2009 20:32:36 Ilmoita
Kyllä noi omat ainakin vähän painii, mutta tulee muuten toimeen.
Surunauraja
7.1.2009 21:51:51 Ilmoita
Juups, tota noin riskihän tuo on, oma rottani tappoi toisen uroksen aika raa-asti, vaikka häkki on tuommoinen älyttömän iso ja tilava, silti näin kävi.. harmitti hirveesti kun aluksi ne tuli ihan toimeen välillä vaan paini mutta sitten kävi näin.. Tosissaan kyllä väitetään että urokset on hyvät kaverit, niin voi olla nämä oli veljekset ostin kasvattajalta kummankin samaan aikaan
Klink
8.1.2009 21:36:23 Ilmoita
Eikö rotat ookkaaa koiria?:o
wiltson
9.1.2009 21:04:39 Ilmoita
kissjoa tai chihuahuajoja mä olisin veikannu...
ilikka
11.1.2009 14:06:24 Ilmoita
gerbiilit ja tälläset vielä ymmärrän mutta ite nään mieluiten rotat kuolleena rotanmyrkkyyn..
Jonuski
12.1.2009 17:54:08 Ilmoita
Monta rottaa kasvattaneena neuvon, että ota toinen, juuri luovutusikäinen rottapoika heti mahdollisimman pian ja totuta rotat toisiinsa puolueettomalla alueella, eli ei häkissä.
Isompi rotta ei käy "vauvan" kimppuun. Myöhemmin toki voi tulla valtataisteluita, mutta rottien kuuluisi osata toimia hierarkian mukaan,ts. heikomman pitää näyttää alistuvansa jotta vahvempi ei tapa sitä. Ainahan tämä ei ikävä kyllä onnistu, mutta tappaminen on kuitenkin tosi harvinaista.
Rotta on todella laumaeläin ja kärsii yksin. Mutta oli sinulla yksi, kaksi tai monta rottaa (ja miten iso häkki tahansa) niin muistathan pitää niitä myös usein vapaana, jotta ne tottuvat sinuun, saavat liikuntaa ja virikkeitä.
kaismai