26.2.2008 09:57:20Ilmoita
Hei, koiran myynti.
Moi... Meidän koiralla teetetään pentuja.. en
tiedä vielä koska mutta jos on koiraa vailla ja
tarjoaa sille hyvän kodin voi ostaa.. Sit ku ne syntyy
ja kasvaa.. :D
Hinta on kyl aika korkee ja rotu on puhdas
saksanpaimenkoira... Emä on puhdas saksanpaimenkoira
joka on väritykseltään harmaa...
isää en ole vielä nähnyt mutta se tulee
Hollannista... hinta menee siinä 800-1000 euron
paikkeilla... Ilmottelen sitten lisää kun
tiedän koska ne syntyy... :D
- Kommentteja: 39
- Lukukerrat: 6325
- Viimeisin kommentti: 7.4.2008 00:26:22
Keskustelu on lukittu
[1]
Re: Hei, koiran myynti.
26.2.2008 10:31:17
Ilmoita
Varaan koko pesueen kuulun itse puhdas rotuseen homo
sabienssiin, joten olen helvetin varakas verrattuna
etelän ystäviini.
KarmaSähköposti
Joku varmaan ostaa jonku rakin 1000 eurol -.-
Ihan perushinta rotukoirasta.
Joku varmaan ostaa jonku rakin 1000 eurol -.-
Aijaa? Minä maksoin omastani 1200 euroa, normaali hinta ko rodulle Suomessa on n. 1500 euroa. Rotukoirat ovat kalliita.
Olipas järkevää. Sillä hinnalla olisit
elättäny perhettäs pari kuukautta ja saanu
tavallisen koiran.
KompostiperseEhkei ole parhain mahdollinen sivusto eläimen myyntiin
ja epäuskottava esitystyyli. Huhhei.
HappyHeart
Sillä hinnalla olisit elättäny perhettäs pari kuukautta ja saanu tavallisen koiran.
Ai, muuten en kykene elättämään perhettäni? Hohhoijaa.
Se on vähän sama kuin ostaa uuden telkkarin. Eihän sitä kannata ostaa, sillä rahallahan elättää itsensä hetken aikaa!
Valitettavaa, mutta kaikki maksaa. Toiset vähemmän, toiset enemmän. Jos haluaa jotakin tiettyä, siitä täytyy olla valmis maksamaan se hinta, joka siitä pyydetään.
Ai, muuten en kykene elättämään perhettäni? Hohhoijaa.
Se on vähän sama kuin ostaa uuden telkkarin. Eihän sitä kannata ostaa, sillä rahallahan elättää itsensä hetken aikaa!
Valitettavaa, mutta kaikki maksaa. Toiset vähemmän, toiset enemmän. Jos haluaa jotakin tiettyä, siitä täytyy olla valmis maksamaan se hinta, joka siitä pyydetään.
Pihlainen
Sanokos Kompostiperse, ettei muuten pysty elättämään perhettään? Ei. Hän sanoi, että sillä rahalla elättäisi perhettä monta kuukautta. Jos ei koiraa kilpailuihin sun muihin vie on mun mielestä turha maksaa yli 1000 euroa koirasta, joita saa paljon halvemmalla ja ilmaiseksi. Sekarotunen on koira siinä missä muutkin. Ja ne ovat niitä ainutlaatuisia, joita ei muilla ole.
Jee södee,onnee,toivottavasti niist tulee lutusii
ViCtoRia_
Jos ei koiraa kilpailuihin sun muihin vie on mun mielestä turha maksaa yli 1000 euroa koirasta, joita saa paljon halvemmalla ja ilmaiseksi.
Koirissa on huomattavia eroja. Niitä on eri näköisiä, kokoisia ja luonteisia. Toiset koirat miellyttävät, toiset eivät. Pitäisikö sitä sitten hankkia "halpa" sekarotuinen, jos ei satu tykkäämään koiran ulkonäöstä tai roduista, joita sen taustalta löytyy? Tai jos ei pidä niiden taustalta löytyvien rotujen yleisluonteesta?
Itse tosin olen ajatellut käydä näyttelyissä ja alkaa kasvattaa kyseistä rotua. Saa nähdä, miten tulevaisuudessa tuon penskan kanssa käy. Pennusta kun ei voi sanoa, soveltuuko se jalostukseen.
koiraa ei ole mikään pakko käyttää
näytelyissä vaikka siitä maksaisikin! aivan
hyvin sen voi ottaa koti/vahtikoiraksi tai jos sattuu
olemaan jonkun sortin viranomainen niin tehä vaik
poliisi/huumekoiran. itse en ainankaan tulevien koirieni
kanssa aio käydä näyttelyissä vaikka
olisivatkin puhtaita sillä sellainen ei
yksinkertaisesti kiinnosta ja
säästääpähän siinäkin
rahaa kun ei sinne mene :D
jari89Tää ei tietääkseni ole
myyntipalsta!
"ilmoituksesi" ei ole kauheen vakuuttava, vaikuttaa ku joku pikku ipana olis sen kirjottanu!
ilmotusta ei välttämättä kandee tehä ennen ku on mitään tietoo pentujen syntymästä! se on periaatteessa turha, pentuja on tulossa joskus, isääkään ei ole nähty.
lauruskii
"ilmoituksesi" ei ole kauheen vakuuttava, vaikuttaa ku joku pikku ipana olis sen kirjottanu!
ilmotusta ei välttämättä kandee tehä ennen ku on mitään tietoo pentujen syntymästä! se on periaatteessa turha, pentuja on tulossa joskus, isääkään ei ole nähty.
lisäys...
pentuja on tulossa joskus, isääkään ei ole nähty.
lauruskii
pentuja on tulossa joskus, isääkään ei ole nähty.
kone vammaa eikä suostu mun tekstiä laittamaan...
:D
lauruskii
Ei oo todellista...
Siis tää koko topic & keskustelu.. *huoooooh*
suppo_taalasmaa
Siis tää koko topic & keskustelu.. *huoooooh*
Sanokos Kompostiperse, ettei muuten pysty elättämään perhettään? Ei. Hän sanoi, että sillä rahalla elättäisi perhettä monta kuukautta. Jos ei koiraa kilpailuihin sun muihin vie on mun mielestä turha maksaa yli 1000 euroa koirasta, joita saa paljon halvemmalla ja ilmaiseksi. Sekarotunen on koira siinä missä muutkin. Ja ne ovat niitä ainutlaatuisia, joita ei muilla ole.
Hijaa
En kyl mielestäni sanonu ettei muuten voi
elättää perhettään. Pihlainen,
telkkareita ei saa ilmasiks mutta koiriapa saa. Ihan yli
hinnoteltua. Ja niille jotka hankkii sit ainutlaatuisen
koiran, sittenkö ootte jotenki parempia ihmisiä?
En ymmärrä miks eläimistä maksetaan
tommosia summia, ja miks niitä pitää ees
käyttää jossain näyttelyissä.
Kompostiperseantakaa jo olla.
Joku haluaa ostaa kalliin rotukoiran ja joku ei. Itselläni on kaksi rotukoiraa ja ylpeä niistä vaikka paljon olenkin niistä pullittanut. Edellinen koirani taas oli sekarotuinen. En harrasta koirien kanssa mitään , mutta halusin juuri tämän rotuisen koiran, sellaisen mikä miellyttää silmää ja mistä tiedän sen suvusta ja sisaruksista. Näyttelyissä olen käynyt pari kertaa ja ihan ok ovat pärjänneet.
Mutta kuitenkin.. olen sitä mieltä että eikö ole hyvä nyt kun pennuista ilmoitetaan tavallaan etukäteen ja nyt jos joku olisi kiinnostunut ottamaan sakemanni pennun voisi kysellä enemmän aloittjalta että onko pentuja tulossa jne. ja itsekkin laittaisin ilmoituksen pennuista aiksempaan jotta ei käy niin että kun pennut ovat syntyneet niitä ei kukaan ostakkaan.. mitäs sitten teet?
Onnea aloittajalle ja toivottavasti tulee pentuja. Saattaisin olla kiinnostunut itse ottamaa kolmannen koiran joten laittele tänne tuleeko pentuja vai ei.
Mizzi
Joku haluaa ostaa kalliin rotukoiran ja joku ei. Itselläni on kaksi rotukoiraa ja ylpeä niistä vaikka paljon olenkin niistä pullittanut. Edellinen koirani taas oli sekarotuinen. En harrasta koirien kanssa mitään , mutta halusin juuri tämän rotuisen koiran, sellaisen mikä miellyttää silmää ja mistä tiedän sen suvusta ja sisaruksista. Näyttelyissä olen käynyt pari kertaa ja ihan ok ovat pärjänneet.
Mutta kuitenkin.. olen sitä mieltä että eikö ole hyvä nyt kun pennuista ilmoitetaan tavallaan etukäteen ja nyt jos joku olisi kiinnostunut ottamaan sakemanni pennun voisi kysellä enemmän aloittjalta että onko pentuja tulossa jne. ja itsekkin laittaisin ilmoituksen pennuista aiksempaan jotta ei käy niin että kun pennut ovat syntyneet niitä ei kukaan ostakkaan.. mitäs sitten teet?
Onnea aloittajalle ja toivottavasti tulee pentuja. Saattaisin olla kiinnostunut itse ottamaa kolmannen koiran joten laittele tänne tuleeko pentuja vai ei.
Meidän suvussa oli serkuilla puhdanverinen snautseri,
50€, rokotettu ja siru eläinsuojasta (: Eli
12-vuotiaaksi vanhaksi herraksi ^-^
MinoreaSheriffiJa niille jotka hankkii sit ainutlaatuisen koiran, sittenkö ootte jotenki parempia ihmisiä? En ymmärrä miks eläimistä maksetaan tommosia summia, ja miks niitä pitää ees käyttää jossain näyttelyissä.
Missä kohtaa oli kyse paremmista ihmisistä? Tietääkseni mausta ja mielipiteistä enemmänkin.
Sinä et ymmärrä, miksi eläimistä maksetaan paljon tai niitä käytetään näyttelyissä. Samalla tavalla minä en ymmärrä, miksi joku harrastaa autoja ja tuhlaa omaisuuksia niihin. Kaikki ihmiset eivät ymmärrä kaikkea, eikä se haittaa. Jokaisella ihmisellä on omat harrastukset ja kiinnostuksen kohteet. Mitä se loppupeleissä edes kuuluu muille, paljonko siihen kuluu?
Missä kohtaa oli kyse paremmista ihmisistä? Tietääkseni mausta ja mielipiteistä enemmänkin.
Sinä et ymmärrä, miksi eläimistä maksetaan paljon tai niitä käytetään näyttelyissä. Samalla tavalla minä en ymmärrä, miksi joku harrastaa autoja ja tuhlaa omaisuuksia niihin. Kaikki ihmiset eivät ymmärrä kaikkea, eikä se haittaa. Jokaisella ihmisellä on omat harrastukset ja kiinnostuksen kohteet. Mitä se loppupeleissä edes kuuluu muille, paljonko siihen kuluu?
Pihlainen
Ollaankos tässä vähän pinnallisia? Maksetaan, että saadaan juuri oikeannäköinen koira oikeasta suvusta. Kun miettii koiran luonnetta, niin silloin ei hinnalla pitäisi olla mitään merkitystä. Ihan kuin mä menisin ostaa venäjältä jonku kauniin naisen, kun kotimaiset ei kelpaa vaikka ne olis muuten luonteeltaan hyviä. Miksi ei voi antaa jokaiselle koiralle mahdollisuuden vaikka ne olisikin sekarotuisia. Tärkeintä ei ole se koiran ulkonäkö tai koiran vanhemmat vaan koiran ja omistajan suhde!
Ollaankos tässä vähän pinnallisia? Maksetaan, että saadaan juuri oikeannäköinen koira oikeasta suvusta. Kun miettii koiran luonnetta, niin silloin ei hinnalla pitäisi olla mitään merkitystä. Ihan kuin mä menisin ostaa venäjältä jonku kauniin naisen, kun kotimaiset ei kelpaa vaikka ne olis muuten luonteeltaan hyviä. Miksi ei voi antaa jokaiselle koiralle mahdollisuuden vaikka ne olisikin sekarotuisia. Tärkeintä ei ole se koiran ulkonäkö tai koiran vanhemmat vaan koiran ja omistajan suhde!
Kyse ei ole siitä, ettei anna mahdollisuutta koiralle. Kyse on siitä, mitä itse haluaa. Entä sitten, jos koiran ulkonäkö on tärkeä? Jos tahdot verrata koiraa ja ihmistä, niin ei kukaan mene naimisiin, jos kumppanin ulkonäkö ei miellytä tippaakaan - tai sitten on todella epätoivoinen.
Rotukoirilla on myös omat käyttötarkoituksensa ja ominaisluonteenpiirteensä. Sekarotuisissa nämä ilmenevät sen mukaan, mitä rotuja niissä on. Geenipooli on kirjavampi, joten mahdollisuuksia koiran ulkonäköön, luonteeseen, käyttötarkoitukseen yms. on useita. Ja ei, en tarkoita, että se olisi välttämättä paha asia. Ei rotukoirastakaan voi aina varmaksi sanoa, millainen se tulee olemaan.
Mutta jos tahdon sosiaalisen, avoimen, pienikokoisen seurakoiran, jonka ulkonäkö miellyttää silmää, pitäisikö minun silloin hankkia seropi, joka on muunnelma useista roduista? Miksi minun niin pitäisi tehdä?
Sitä paitsi rotu, jonka olen valinnut, on sen verran pienikantainen vielä Suomessa, että sen jalostukseen ehditään vielä puuttua. Tällä hetkellä esimerkiksi pyritään siihen, ettei jalostuksessa käytettäisi koiria, jotka kantavat geeneissään esimerkiksi periytyvää nuoruusiän kaihia. Kun minulla on sukutaulu, tiedän keitä koirani vanhemmat ovat ja saan niiden tutkimustuloksensa selville (jonkun vuoden päästä vielä useammassa sukupolvessa) ja näin ollen saan tietooni sen, onko koiralla geeneissään tuo periytyvä sairaus, tässä tapauksessa nuoruusiän kaihi.
Sekarotuisilla tällaista käytäntöä ei ole, mikä mahdollistaa sen, että sairaat koirat tekevät pentuja. En minä, kiitos vain, halua kuitenkaan ostaa halvalla koiraa, jonka taustoista en tiedä mitään - jos huono tuuri käy, niin sitä ollaan äkkiä sairaalakuluissa suuremmassa summassa kuin rotukoiran ostohinta olisi ollut.
Toki tämä on kärjistys ja kirjoitin rajatapauksesta, moni seropi on varmasti ihana ja terve koira.
Oikeastaan tahdoin vain vastata, että on typerää tuomita toinen sen perusteella, mitä valitsee. Jokainenhan päättää itse, mihin rahansa käyttää. Ja jokainen meistä on pohjimmiltaan, tavalla tai toisella jonkin asian suhteen pinnallinen.
MIZZI ja Pihlanen puhuu mun mielestä asiaa, mutta se on
mun mielipide että sitä eu tarvi kommentoida.
MIZZILLE tiedoksi, et jos on kiinnostunu niin ilmottaa
sp-osotteen niin voin laittaa sinne kuvia sitten kun ne
pennut syntyy.. :D
Ja kyl kaikille muillekkin.
mut kiitos kumminkin näistä kommenteista ja osa niistä oli kyllä ihan asiallisiakin. Olen aika monen tyypin kanssa samaa mieltä asiasta, mutta vaikka tää onkin mun kirjottama uutinen niin se ei liity tähän kommentointiin mitenkään. :D
emma90
Ja kyl kaikille muillekkin.
mut kiitos kumminkin näistä kommenteista ja osa niistä oli kyllä ihan asiallisiakin. Olen aika monen tyypin kanssa samaa mieltä asiasta, mutta vaikka tää onkin mun kirjottama uutinen niin se ei liity tähän kommentointiin mitenkään. :D
Ja kyl voin emästä ja isästäkin laittaa
sitten kuvia.
emma90
voin ostaa yhen jos saan tehä niistä rukkaset?
4733
meillä itsellämme tällainen tapaus, että
jouduimme ottamaan tietyn rotuisen koiran astman takia.
Sekarotuinen, eikä monet muut rotukoirat olisi
soveltuneet meidän talouteemme. Maksoimme koirasta yli
1000e. Olen kyllä melko lailla sillä kannalla,
ettei koiran "luonnetta" voi ostaa.
Em-mmavoihan helvetti sentään.
Ihan sama paljon se koira maksaa , kunhan siitä itse pitää ja on valmis maksamaan sitä ehkä vähä ylihinnoteltun määrän rahaa. Mut mielipiteistähän täs o kyse, eikä koirista jne. jos et aio maksaa koirasta 1000e, niin mikäs siinä, se ei kummiskaan ole väärin maksaa siitä 1000e tai enemmän. (:
jeesuksenpoika
Ihan sama paljon se koira maksaa , kunhan siitä itse pitää ja on valmis maksamaan sitä ehkä vähä ylihinnoteltun määrän rahaa. Mut mielipiteistähän täs o kyse, eikä koirista jne. jos et aio maksaa koirasta 1000e, niin mikäs siinä, se ei kummiskaan ole väärin maksaa siitä 1000e tai enemmän. (:
JOS olis varaa ja JOS saisin asuntooni ottaa koiran ja JOS
mulla olis aikaa hoitaa koiraa niin ottaisin heti MUTTA kun
ei voi niin ei voi.
-mipah-
hah, meidän koira on maltankoira ja sen vanhemmat on
pärjänny erittäinki hyvin
näyttelyissä joten maksettii melkee parisen tonnii
siitä. Ja kannatti! Ei sillä oo välii paljon
maksaa siitä koirasta jos se on semmoinen kuin haluaa.
Turha siitä on valittaa jos joku haluaa maksaa
siitä koirasta yli 1000 euroa, joillain on varaa
joillain ei.
Jasssuu-Minusta näyttelykoirat on naurettavia. Se on
pelkkää idiotismia, sama kun ryhtyisi malliksi ja
vetää litran pakkelia naamaan ja on kaunis/komea.
Mutta itse toki jos haluan koiran, niin olen valmis maksamaan koirasta, mistä pidän vaikka se olisi 1500euroa, minulla koira on sekä ystävä, että talonvahti. Koira on pirun hieno eläin ja kuten ihmistä, sitä pitäisi kunnioittaa sellaisenaan kun se on. Kun käytän koiraani ulkona, niin en todellakaan tunne mitään häpeää, että koirani on saksanpaimen koira/belgian paimenkoira, komea ilmestys silti. Enkä tiedä mitä tekisin/sanoisin, jos ihminen tulee nokka pystyssä pikku fifinsä kanssa ja alkaisi arvostelee minun koiraani, todennäköisesti olisi erittäin kova halu lyödä kyseistä henkilöä. Muutenkin naurettavaa, kun semmonen mikki hiiri koira haukkuu ja omistaja yrittää rauhotella koiraa. Se on jotain niin säälittävää, samalla kun isokoira kävelee eteen rauhallisest ja vääntää paskat. Pilaten sekä omistajan ja traumatisoi pikku 3000 euron ranskanbulitseirotu miljoonakertaa näyttelyvoittaja ala karva:n loppuelämäkseen. :P
SarXia
Mutta itse toki jos haluan koiran, niin olen valmis maksamaan koirasta, mistä pidän vaikka se olisi 1500euroa, minulla koira on sekä ystävä, että talonvahti. Koira on pirun hieno eläin ja kuten ihmistä, sitä pitäisi kunnioittaa sellaisenaan kun se on. Kun käytän koiraani ulkona, niin en todellakaan tunne mitään häpeää, että koirani on saksanpaimen koira/belgian paimenkoira, komea ilmestys silti. Enkä tiedä mitä tekisin/sanoisin, jos ihminen tulee nokka pystyssä pikku fifinsä kanssa ja alkaisi arvostelee minun koiraani, todennäköisesti olisi erittäin kova halu lyödä kyseistä henkilöä. Muutenkin naurettavaa, kun semmonen mikki hiiri koira haukkuu ja omistaja yrittää rauhotella koiraa. Se on jotain niin säälittävää, samalla kun isokoira kävelee eteen rauhallisest ja vääntää paskat. Pilaten sekä omistajan ja traumatisoi pikku 3000 euron ranskanbulitseirotu miljoonakertaa näyttelyvoittaja ala karva:n loppuelämäkseen. :P
kuka ei ostat 1000€. toihan on normaali hinta puhdas
rotuiselle, meidän japaninpystykorva maksoi n. 1500 €
werner
minkä takia kukaan ylipäätään
haluaa ostaa koiran. Go Kitty! ^^
psykoaktiivinen