Olet tässä: Apinat.fi > Yhteisö > Keskustelu > Talous, osakkeet, säästäminen > Hyvä sijoituskohde?
05:00 Uutisikkuna 06:00 Mikämikä-tv...

Apinat.fi
Kommunikoi ilmaiseksi! Lähetä ilmaiseksi 5 tekstaria päivässä! Lähettäjänä oma numerosi. Lue lisää.
Rekisteröidy
Kirjaudu sisään

Aktiiviset keskustelut

29.4.2008 17:50:44Ilmoita

Hyvä sijoituskohde?

Ehdottakaa hyviä sijoitus kohteita.

Itse suosittelen Nokiaa, koska se laski, ja nousee luultavasti takaisin omalle normaali tasolleen, ja osinko irtoaa pian. Suosittelen myös rakennusyhtiöitä, kuten Cramoa ja putkiyhtiöitä kuten YIT:tä ja myös pikkuyhtiöitä, joilla on valoisa tulevaisuus.

Matsoni
Keskustelu on lukittu
Re: Hyvä sijoituskohde?
29.4.2008 21:45:02 Ilmoita
No empä tiiä...musta nuo osaketouhut tuntuu aika lailla joltain vedonlyönniltä. Mieluummin pistäisin rahat pankkiin kasvamaan korkoa hitaasti, mutta varmasti.
Jahwetti
29.4.2008 22:27:55 Ilmoita
Osakesijoittaminen on turvallista - jos sijoittaa oikein.
Kannattaa kysyä pankin sijoitusneuvojalta neuvoja turvallisiin ja tuottaviin kohteisiin. Minulla on Nokiaa,
ja on noussut pari prosenttia, muutaman päivän aikana.
Matsoni
29.4.2008 22:46:08 Ilmoita
^Nii tohon Jahwetin kommenttiin pieni lisäys, kannattais kattoa että korko on isompi kuin inflaatio, muuten teet vain tappiota kun säästät rahaa pankkitilillä. Jos hinnat nousee (inflaatio = rahan arvo laskee) ja korkoa pankki tilillä on vähemmän kuin inflaatiota, jäät helposti miinukselle.
Eli saat enemän rahaa kyllä tililles, mutta sen arvo on vähemmän kuin rahat mitä sinulla oli vuosi sitten.

(esimerkki: laitat rahaa 100000€ tililles. aattelet ostaa jotain mikä maksaa 101500€, lasket että korko on sattumalta juuri sopiva että kun vuoden rahat tilillä ni sit on se 101500€ ja ostat juttus. No inflaatio onkin korkea ja tuote maksaa 103500€ ja tililläs on 101500€, olet vain köyhytynyt. JESS!)

Nii ja osakkeista, osta monilta eri aloilta, on kuulemma aika perus vinkki. Ite olin ostamassa applen osakkeita 2vuotta sitten, ei ollu kuitenkaan rahaa. Iphonin julkasun ja nyt tulosraportien jälkeen osakkeiden arvot kait hieman eri luokkaa nyt kuin 2v sit. Köyhän on vaikea rikastua ku ei oo mitää mitä laittaa rikastamoon.

tcssh
30.4.2008 09:02:16 Ilmoita
Seuraavaksi sijoitan varani asuntoon ja sen sisustus ym. asioihin.

Sitten voisin sijoittaa Fenderin customshop stratoon, jos rahnua olis.

Raha on luotu kiertämään, ei sitä kannata jättää sijoituksiin kiinni. Toki säästäminen jonkin suuremman investoinnin varalle on viisasta.

Harrastukset ja tyttöystävä (mikäli löytyy) on hyviä sijoituskohteita. Kumpaankin saa laittaa rahaa niin paljon kuin haluaa, eikä se siltikään riitä.

Pieni kysymys vielä, mikä mietityttää useasti. Tuoko raha oikeasti onnea?
Jeppajee
30.4.2008 14:45:58 Ilmoita
wincapitan
teepee
30.4.2008 19:35:14 Ilmoita
Jotenkin mä epäilen että ysinelonen "emo"poika on joku sijoittaja.
Kompostiperse
30.4.2008 21:57:18 Ilmoita
asunto 12 vuoden päästä on aika hyvä sijotus. tulee olemaan hinnat paljon alhasempii jos väestönikärakenne pysyy samana, eikä inflaatio iske turhan kovana.
ilikka
1.5.2008 15:00:21 Ilmoita
Jotenkin mä epäilen että ysinelonen "emo"poika on joku sijoittaja.
Kompostiperse

Musta tuntuu ihan samalta. Jos se nyt on oikeesti sijoittaja, niin sijoitukset on kyllä tehnyt hänen vanhempansa eikä hän itse ja rahat myös vanhemmilta tullut. Pankit ei auta 14-vuotiaita lapsia sijoittamaan.
ihan heti
1.5.2008 17:58:49 Ilmoita
Harrastan nettisijoittamista, Kauppalehden NettiSijoittaja kilpailussa.

Ymmärrän sijoittamisesta enemmän kuin vanhempani. Olen jo
muutaman vuoden "harrastanut" NettiSijoittamista ja lukenut paljon aiheeseen liittyviä kirjoja.

"Musta tuntuu ihan samalta. Jos se nyt on oikeesti sijoittaja, niin sijoitukset on kyllä tehnyt hänen vanhempansa eikä hän itse ja rahat myös vanhemmilta tullut. Pankit ei auta 14-vuotiaita lapsia sijoittamaan."

ihan heti

Olet oikeassa, oikeat sijoitukset tekee vanhempani, mutta minä annan hyviä sijoitusvinkkejä, ja tähän astiset vinkit ovat olleet tuottavia.

Matsoni
1.5.2008 22:18:07 Ilmoita
b
Matsoni
2.5.2008 17:21:56 Ilmoita
Pidä hauskaa.
Kompostiperse
10.5.2008 21:27:15 Ilmoita
miltä nettisivuilta niitä osakkeita pystyi ostamaan? kun itse olin yläasteella tehtiin harjoituksia sijoittamisesta, mutta ei ole nettisivua ylhäällä mistä niitä pystyi ostamaan.
lamalapsi