29.4.2008 17:50:44Ilmoita
Hyvä sijoituskohde?
Ehdottakaa hyviä sijoitus kohteita.
Itse suosittelen
Nokiaa, koska se laski, ja nousee luultavasti takaisin omalle
normaali tasolleen, ja osinko irtoaa pian. Suosittelen
myös rakennusyhtiöitä, kuten Cramoa ja
putkiyhtiöitä kuten YIT:tä ja myös
pikkuyhtiöitä, joilla on valoisa tulevaisuus.
- Kommentteja: 12
- Lukukerrat: 1273
- Viimeisin kommentti: 10.5.2008 21:27:15
Keskustelu on lukittu
[1]
Re: Hyvä sijoituskohde?
29.4.2008 21:45:02
Ilmoita
No empä tiiä...musta nuo osaketouhut tuntuu aika
lailla joltain vedonlyönniltä. Mieluummin
pistäisin rahat pankkiin kasvamaan korkoa hitaasti,
mutta varmasti.
JahwettiSähköpostiKotisivu
Osakesijoittaminen on turvallista - jos sijoittaa oikein.
Kannattaa kysyä pankin sijoitusneuvojalta neuvoja turvallisiin ja tuottaviin kohteisiin. Minulla on Nokiaa,
ja on noussut pari prosenttia, muutaman päivän aikana.
Matsoni
Kannattaa kysyä pankin sijoitusneuvojalta neuvoja turvallisiin ja tuottaviin kohteisiin. Minulla on Nokiaa,
ja on noussut pari prosenttia, muutaman päivän aikana.
^Nii tohon Jahwetin kommenttiin pieni lisäys,
kannattais kattoa että korko on isompi kuin inflaatio,
muuten teet vain tappiota kun säästät rahaa
pankkitilillä. Jos hinnat nousee (inflaatio = rahan
arvo laskee) ja korkoa pankki tilillä on
vähemmän kuin inflaatiota, jäät helposti
miinukselle.
Eli saat enemän rahaa kyllä tililles, mutta sen arvo on vähemmän kuin rahat mitä sinulla oli vuosi sitten.
(esimerkki: laitat rahaa 100000€ tililles. aattelet ostaa jotain mikä maksaa 101500€, lasket että korko on sattumalta juuri sopiva että kun vuoden rahat tilillä ni sit on se 101500€ ja ostat juttus. No inflaatio onkin korkea ja tuote maksaa 103500€ ja tililläs on 101500€, olet vain köyhytynyt. JESS!)
Nii ja osakkeista, osta monilta eri aloilta, on kuulemma aika perus vinkki. Ite olin ostamassa applen osakkeita 2vuotta sitten, ei ollu kuitenkaan rahaa. Iphonin julkasun ja nyt tulosraportien jälkeen osakkeiden arvot kait hieman eri luokkaa nyt kuin 2v sit. Köyhän on vaikea rikastua ku ei oo mitää mitä laittaa rikastamoon.
tcssh
Eli saat enemän rahaa kyllä tililles, mutta sen arvo on vähemmän kuin rahat mitä sinulla oli vuosi sitten.
(esimerkki: laitat rahaa 100000€ tililles. aattelet ostaa jotain mikä maksaa 101500€, lasket että korko on sattumalta juuri sopiva että kun vuoden rahat tilillä ni sit on se 101500€ ja ostat juttus. No inflaatio onkin korkea ja tuote maksaa 103500€ ja tililläs on 101500€, olet vain köyhytynyt. JESS!)
Nii ja osakkeista, osta monilta eri aloilta, on kuulemma aika perus vinkki. Ite olin ostamassa applen osakkeita 2vuotta sitten, ei ollu kuitenkaan rahaa. Iphonin julkasun ja nyt tulosraportien jälkeen osakkeiden arvot kait hieman eri luokkaa nyt kuin 2v sit. Köyhän on vaikea rikastua ku ei oo mitää mitä laittaa rikastamoon.
Seuraavaksi sijoitan varani asuntoon ja sen sisustus ym.
asioihin.
Sitten voisin sijoittaa Fenderin customshop stratoon, jos rahnua olis.
Raha on luotu kiertämään, ei sitä kannata jättää sijoituksiin kiinni. Toki säästäminen jonkin suuremman investoinnin varalle on viisasta.
Harrastukset ja tyttöystävä (mikäli löytyy) on hyviä sijoituskohteita. Kumpaankin saa laittaa rahaa niin paljon kuin haluaa, eikä se siltikään riitä.
Pieni kysymys vielä, mikä mietityttää useasti. Tuoko raha oikeasti onnea?
Jeppajee
Sitten voisin sijoittaa Fenderin customshop stratoon, jos rahnua olis.
Raha on luotu kiertämään, ei sitä kannata jättää sijoituksiin kiinni. Toki säästäminen jonkin suuremman investoinnin varalle on viisasta.
Harrastukset ja tyttöystävä (mikäli löytyy) on hyviä sijoituskohteita. Kumpaankin saa laittaa rahaa niin paljon kuin haluaa, eikä se siltikään riitä.
Pieni kysymys vielä, mikä mietityttää useasti. Tuoko raha oikeasti onnea?
asunto 12 vuoden päästä on aika hyvä
sijotus. tulee olemaan hinnat paljon alhasempii jos
väestönikärakenne pysyy samana, eikä
inflaatio iske turhan kovana.
ilikkaJotenkin mä epäilen että ysinelonen "emo"poika on joku sijoittaja.
Kompostiperse
Musta tuntuu ihan samalta. Jos se nyt on oikeesti sijoittaja, niin sijoitukset on kyllä tehnyt hänen vanhempansa eikä hän itse ja rahat myös vanhemmilta tullut. Pankit ei auta 14-vuotiaita lapsia sijoittamaan.
Harrastan nettisijoittamista, Kauppalehden NettiSijoittaja
kilpailussa.
Ymmärrän sijoittamisesta enemmän kuin vanhempani. Olen jo
muutaman vuoden "harrastanut" NettiSijoittamista ja lukenut paljon aiheeseen liittyviä kirjoja.
Olet oikeassa, oikeat sijoitukset tekee vanhempani, mutta minä annan hyviä sijoitusvinkkejä, ja tähän astiset vinkit ovat olleet tuottavia.
Matsoni
Ymmärrän sijoittamisesta enemmän kuin vanhempani. Olen jo
muutaman vuoden "harrastanut" NettiSijoittamista ja lukenut paljon aiheeseen liittyviä kirjoja.
"Musta tuntuu ihan samalta. Jos se nyt on oikeesti sijoittaja, niin sijoitukset on kyllä tehnyt hänen vanhempansa eikä hän itse ja rahat myös vanhemmilta tullut. Pankit ei auta 14-vuotiaita lapsia sijoittamaan."
ihan heti
Olet oikeassa, oikeat sijoitukset tekee vanhempani, mutta minä annan hyviä sijoitusvinkkejä, ja tähän astiset vinkit ovat olleet tuottavia.