Olet tässä: Apinat.fi > Yhteisö > Keskustelu > Kulttuuri, historia, taide, uskonto > Armeija & Nintendo Wii
09:18 Madon päivä... 09:00 Lomasää 07:00 Sub chat

Apinat.fi
Kommunikoi ilmaiseksi! Lähetä ilmaiseksi 5 tekstaria päivässä! Lähettäjänä oma numerosi. Lue lisää.
Rekisteröidy
Kirjaudu sisään

Aktiiviset keskustelut

Viimeisimmät keskustelut

12.3Eutanasia (6)
22.1Tummaihosille palkassa voima -lisä? (22)
17.4Armeija & Nintendo Wii (19)
22.1Aavistus Rasismia??? (4)
25.10MITÄ MIELTÄ ROMANEISTA? (33)
25.10onko kaaleita täällä? (2)
15.8Aikooko USA valloittaa maailman (18)
15.6Kuvanmuokkaus (7)
4.2Käy tutustumassa tähän. (8)
30.1Kristinuskosta ja sen kokemuksista (27)
9.12Pimeän Selkään, öisiä valokuvia Turusta. (2)
16.11Onko sinussa yhtään satanismia ? (18)
23.9D: (7)
17.9arvoitus (20)
17.9MISSÄ ON RAKKAUS??????ONKO SITÄ??? (13)
17.9HEI KANTAAKO USKONNE (31)
16.9uskovaiset hoi! (36)
2.5mitä mieltä lestadiolaisuudest a? (23)
22.4Älynväläyksiä ja outoja sanontoja. (2)
19.4keskustelut lukittu (3)
19.4Naispappeus (13)
16.4Tekeekö kukaan teistä taidetta...? (5)
12.4näkymättömän näkeminen (14)
5.2uusia sanoja/sanontoja (21)
3.2Keskustelu on lukittu (5)
3.2Mitä ystävänpäivä sinulle merkitsee? (6)
13.12uskonnoista. (6)
11.11Mitä pahaa on Nokia Missiossa ? (3)
28.10pidättekö japanin hitoriasta???? (6)
27.10KUKA ON MENOSSA......? (3)
26.10Käykää antamassa pisteet kuvalle! (6)
21.9Paras ripari muisto? (14)
12.8Ripari laulut top 5 (27)
9.8uskotko jumalaan (11)
8.8Mitä mieltä te ootte Jumlasta? (16)
16.7Mikä on teidän uskontonne? (25)
6.7Millainen oli teidän riparinne? :D (28)
20.6kuka uskoo? (10)
28.5mitä tiedätte spiritismistä? (36)
28.5saatanan palvonta, hyvästä vai pahasta? (36)
8.5Paljon on kirkollisvero vuonna 2006?! (5)
22.4no se helevetin teiniX kirjotus (23)
10.4Uskikset, lestat, kristilliset yhteisöt (11)
9.4Teatterista (5)
2.3Menettääkö Ruotsi kultamitalinsa? (13)
21.2Mikä on kaikkein mielenkiintoisinta historiassa? (6)
17.2Olen uskossa - entä sinä? (36)
17.4.2009 12:29:00Ilmoita

Armeija & Nintendo Wii

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1675 786

Kyllä se armeija tekee MIEHEN

Koskahan suomen armeija nöyrtyy ja lopettaa tän pelleilyn, antaa mahdollisuuden olla menemättä koko paskaan.

Palkka-armeija olis oiva vaihtoehto, 1 motivoitunu ja hyvin koulutettu sotilas vastais 10 jota ei kiinnosta yhtään ja haluaa vain kotiin. Miettii, että 10-1 = 9. 9miehen resurssit voitais käyttää 1 miehen kouluttamiseen. Rambo-armeija !

EU kieltää esim. sen, että mielipidevankeja ei saisi olla. Suomessa kuitenkin joutuu avovankilaan / vankilaan jos kieltäytyy armeijasta ja sivarista.

Hienoa.Hieno maa, paska valtio.

Kiitos !

Jakoavain
Keskustelu on lukittu
Re: Armeija & Nintendo Wii
17.4.2009 15:38:22 Ilmoita
Suomen armeijan pääluku on muutenkin niin toivottoman pieni niin sitte joku palkka-armeija.. Siinä vaihees ryssä nauraa vaan meidän puolustukselle.

Ennemmin pitäis pyrkiä vaikuttamaan asenteisiin. Pitäs saada kaikki vakuuttuneiks siitä että turvaa oman perseensä parhaiten menemällä armeijaan. Eletään jossain saakelin sateenkaari-maassa jossa sodan uhkaa ei ole ja jos on niin jotenki kummasti se sota ei pääse siihe oman aivokopan fantasiamaailmaan. Sitte sanotaan vaan että "ei koske mua".

Lisäks pitäs painottaa sitä että vaikka puolustusvoimat on pääasiallisesti maanpuolustusta varten, siitä on hyötyä. Siellä oppii ryhmätaitoja ja erätaitoja. Armeijassa myös kunto kasvaa ja karaistuu ja kasvaa mieheksi. Puolustusvoimat tarjoaa myös ilmaista johtajakoulutusta, mistä on hyöytä työelämässä.

Aika suuri kysymys tässä vaiheessa: "miksi EI mennä armeijaan?"
Jonuski
17.4.2009 20:41:36 Ilmoita
Jonuski on asian ytimessä.
Viltsukps
17.4.2009 23:08:42 Ilmoita
vitun idiootit. kuka haluu menettää oman elämänsä jonku vitun maapalan takia? pakoon pääsee aina. armeija on vaan hinaajille ja massan mukana kulkeville. ja miks kaikki aina puolustaa suomen armeijaa "venäjän uhalla"? :D vittu sä oot jonuski tampio :D et pysty oikeesti varmaan ees ymmärtämään miks me ei haluta sinne. meitä ei kiinnosta "herrojen" pompottelu. me ei haluta koskee aseisiin koska niist ei oo koskaan ollu hyötyy. palatkaa takasin jousien ja keihäiden aikaan ni kattokaa sit kelpaako viel sotimine. mites olis ku sun jalkas amputoitais ilman puudutusta tai muuten kuolisit tulehdukseen? olisko se kiva :) go and choke in sperm.
ilikka
18.4.2009 04:38:31 Ilmoita
Aika suuri kysymys on, että millä vitun järjenjuoksulla kukaan ajattelee suomenarmeijan pidättelevän yhtään mitään. Oli sen lukumäärä sitten mitä tahansa. Eiköhän ne sissiajat ole jo ohi. "Pieni suomi voitti mahtavan venäjän karhun" - Bullshit!

Ja kun sota syttyy, suomi on pelkkä sotatanner. Venäjälle helvetin hyvä asemapaikka, mertenrannoille jne...

Että... What's the point? Syy miksi en mene armeijaan, onse, että uskon vapauteen päättää omista asioistani. Suomi on hieno maa, en väitä, mutta täällä on niin paska valtio joka on minulle ainakin aiheuttanut pelkkää turhaa vaivaa joka-asiasta ja mielipiteestäni, sekä teoistani... että miksi haluaisin edes puolustaa?

Jos joku pistää tähän kommentin joka menee tyyliin "SUKSI VITTUU SIT SUOMESTA SIVARIHOMO" niin voi mun puolesta itse miettiä hetken aikaa omia elämänarvojaan.

Me ollaan pienenä valtiona, jolla ei ole rahaa, pelkkä pelinappula. Yrittäkää ymmärtää se.

Suomessa sitäpaitsi on aika jäätävän kokoinen armeija, kannattaisi ottaa faktat haltuun.
Jakoavain
18.4.2009 04:40:33 Ilmoita
Puolustusvoimat perustuu Suomessa kaaderijärjestelmään, jossa vain osa sotilashenkilöstöstä on palkattua sotilasopetuslaitoksissa koulutettua kantahenkilökuntaa ja suurimman osan sodanajan kokoonpanosta muodostavat reserviläiset. Sen rauhanajan vahvuus on 16 500, josta ammattisotilaita on 8 700. Varusmiehiä puolustusvoimat kouluttaa vuosittain 27 000. Puolustusvoimien kehittäminen perustuu ensi sijassa lähialueilla olevan sotilaallisen kapasiteetin arviointiin, siitä johdettuihin sotilaallisiin uhkakuviin ja mahdollisiin muihin sotilaallisiin uhkiin. Nykyinen sodan ajan vahvuus on 350 000 taistelijaa. 1980-luvulta lähtien joukkojen määrällinen vahvuus on pienentynyt. Aikaisemmin 750 000 miehen sodan ajan vahvuutta on vaiheittain vähennetty. Puolustusvoimain komentaja Juhani Kaskeala on arvioinut sodan ajan vahvuuden edelleen pienenevän 250 000 mieheen 2010-luvulla. Silloinkin se olisi Euroopan suurimpia armeijoita, kaksi kertaa suurempi kuin muilla Pohjolan mailla yhteensä. Budjetti on vuodessa n.2,7152 miljardia euroa.

Jakoavain
18.4.2009 16:59:39 Ilmoita
Me ollaan pienenä valtiona, jolla ei ole rahaa, pelkkä pelinappula. Yrittäkää ymmärtää se.

Suomi on silti meidän koti. Haluan minäkin, että kotiovessani on lukko, ettei naapurit pääse sisään tuosta noin vain.

Minulla ei ole tosin tähän kiistaan sinällään omaa mielipidettä. Minä olisin halunnut käydä armeijan, mutta tuli elämään muuta sellaista, joka esti (ja tietämättömille huom. minä olen nainen).

En kuitenkaan tuomitse niitä, jotka menevät sivariin, mutta totaalikieltäytyjiä en ymmärrä. Se on enemmänkin itsekästä ajattelua imho.

Ja jos tänäpäivänä länsimaissa syttyisi sota, ei se olisi samanlaista sotaa kuin maailmansotien aikana. Fyysinen puoli käytäisiin ydinaseilla - muuta hallaa aiheutettaisiin tietoteknisellä rintamalla.
Pihlainen
18.4.2009 18:01:38 Ilmoita
ilikka, et anna kovin vakuuttavaa kuvaa mielipiteellesi kiroilemalla ja haukkumalla.

Aika luuseripuhetta tommonen, ettei halua olla herrojen pompotettavana. Häviäjäpuhetta, jota huudellaan kun tajuaa olevansa hävinneessä joukossa. Ylöspäin on aina helppo huutaa. En oikein ole varma mitä tarkoitit pompottamisella. Valtion "pakottamista" armeijaan vai varusmiehenä oleminen ylempiarvoisten käskytettävänä vai..?

Katsooko ilikka mielummin jostain ruottista käsin kuinka oma koti tuhotaan? Tuskin sinne palveluskelposet miehet pääsiskään pakoon sota-aikana, oli käyny intin tai ei. Vai olisko joku väestönsuoja parempi jossa on naiset ja lapset? Siellä sitte terve ja palveluskelponen mies kyyhöttää sotaa paossa.. Kai tääkin mahdollisuus on suotava nykypäivänä, mutta minkähänlainen itsetunto on siinä vaihees?

Sodasta ei koskaan ole ollut hyötyä? Ei välttämättä sodasta, mutta puolustuksesta on. Jos emme olisi sotineet ryssää vastaan, olisimme mahdollisesti venäjän vallan alla nykyään. Väheksytty junttikansa venäjän laitamilla.

Käsittääkseni nyt ei ollut aiheena puolustusinto keskiajalla vaan nykypäivänä.

Jakoavain, sen tiedän ettei Suomen puolustusvoimista ole mihinkään kokonsa puolesta ja hullu se on joka väittää Suomen pystyvän puolustautumaan itsenäisesti. Siksi Suomen oliski aika jo harkita tuota Nato-jäsenyyttä vähä pidemmälle.
Jonuski
18.4.2009 19:42:05 Ilmoita
Jonuski mä en tosiaan pysty käsittämään miten pystyt erottelemaan sodan ja puolustautumisen aseilla? sotaa se silti on. ja olihan suomi jo 1800 luvulla venäjän vallan alla eikä sillon suomea hirveesti huomioitu suuntaan eikä toiseen. 1860 luvulla suomesta tuli venäjän näyteikkuna eurooppaan ja oli paljon muuta venäjää kehityksessä edellä. kansallisuus on aivan turha käsite. me ollaan kaikki ihmiset samalta maapallolta ja ihmettelen miksei vieläkään ihmiset ymmärrä yhdistäytyä yhdeks valtioks ilman näitä vitun rahan ahneita paskoja ja sotahulluja sekä muita vallanhimoisia apinoita. mikä teit ihmiset vaivaa ku oikeesti luulette armeijan ja aseiden olevan hyvä asia? ihan niinku sillä mitään rauhaa tavoitettais.

ja mikä toi juttu on et alat vertaamaan mua naisiin? mä haluun säilyttää oman henkeni koska se on mulle kallis. mä en ala omaa henkeäni uhraamaan kenenkään apinan käskyjen takia tai ala tappamaan ketään. ja miten se olis huono juttu jos olisin vanhusten, lasten ja naisten luona siellä pommisuojassa rauhottamassa niitä? musta olis luultavasti paljon enemmä hyötyä siellä ku sotarintamalla (mikä ei olis rintama enää koska suomi jyrättäis nopeammin ku pystytte kissaa sanomaan).

ja joo. suomi on paska maa. en arvosta tätä paikkaa. en pysty siihe. kaikki on tääl vaan niin vitun vajaita. ja kiroilen sen takia koska mua vituttaa suomalaiset. kaljaa ja makkaraa ja väkivaltaa ja äijä meininki. vittu kiinnosti. suomesta alkaa tulemaan pikku-amerikka.

ja mikä toi juttu oli häviäjäpuheesta? :D taitaa olla suomalaisille helvetin hankala myöntää olleensa surkeempi ja hävinneensä. väärässäkin voi joskus olla. et taida Jonuski olla mikään hirveen älykäs? amiksessa eiks jeh? autoalalla kenties?

koti, uskonto ja isänmää vai mitä? veteraanien puolesta? siis oikeesti keksikään jotain uutta. koti on vuokralla, uskontoa ei ole ja isänmaata en arvosta. + isovanhemmat on kuolleet. keksikääpä mulle syitä miks vitussa mun pitäis suostuu "rintamalle" tappamaan muita mun kaltaisiani olentoja? mä sanon vitut. lähen pakoon enemmin ku alan tappamaan. love and peace mi brethren!
ilikka
19.4.2009 13:40:11 Ilmoita
Sillälailla kun mietitään niin armeija on ihan turhaa, koska se kumpi painaa nappia nopeammin voittaa. Suomeenkin pitäs saada ydinaseita niin venäläiset paskois housuun. Ja eipä niitä sotia varmaan enää tule, ainakaan Suomelle. Täytyy kattoa jos saisin vaikka vapautuksen sanomalla että on keskittymisvaikeuksia melussa. =D
Kompostiperse
19.4.2009 14:44:46 Ilmoita
ja mikä toi juttu oli häviäjäpuheesta? :D taitaa olla suomalaisille helvetin hankala myöntää olleensa surkeempi ja hävinneensä. väärässäkin voi joskus olla. et taida Jonuski olla mikään hirveen älykäs? amiksessa eiks jeh? autoalalla kenties?

Sitä, että puheistas päätellen oot työläinen, ei ehkä kommunisti muttei ehkä toisinkaan, joka viikonloppuisin hakee pullon viinaa alkosta ja haistattelee vitut kaikille "herroille". Jos itse olisit "herrana pompottelemassa" niin olis varmaa eri ääni kellossa. En ole käynyt amista enkä ymmärrä mistä olet saanut sellaisen kuvan.

Suomi on silti meidän koti. Haluan minäkin, että kotiovessani on lukko, ettei naapurit pääse sisään tuosta noin vain.

Pihlainen

Tuo on se pointti jota oon hakenut. Hyvä esimerkki.
Jonuski
19.4.2009 16:52:28 Ilmoita
Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .Meitsi ja Perse .
seppo16
19.4.2009 17:55:00 Ilmoita
En ole käynyt amista enkä ymmärrä mistä olet saanut sellaisen kuvan.

Sun puheistas saan tommosen kuvan kylläkin. Entä löytyykö suomi-leijona koru?

Ja noh... Osuit oikeeseen kyl et oon vasemmalle suuntautunut poliittisesti mikä on vaan oikein. Herraks en tahdo ja tekisin "herranakin" asiat todellakin toisella tavalla. Viinaan en koske enkä tuu koskemaankaan. Mua ei kännissä nähdä.

Ja joo... täst asiast on turha väitellä koska paksuniska ei päätään käännä. Mene sinä Jonuski armeijaan ja suojele sinä sitten munkin puolesta. Mua ei tosiaan kiinnosta tuhoutuuko koko suomi vai ei.
ilikka
21.4.2009 20:41:55 Ilmoita
Harmi kun näistä ei saa yleensä kunnon keskustelua aikaiseksi, vaan menee vittuiluksi molempiin suuntiin.

Tyypeillä jotka on armeijaa niin kovasti vastaan, on harvoin armeijaa käytynä (stereotypia?, ehkä); olisi hyvä olla kokemuksia ja tietoa kyseisestä firmasta, että voi sitten debatoida ja perustella mielipitetään...

Nuo alunperin Karpelan, hienot vertauksetkin on... no ne on taas taattua Karpelaa. Ei mitään faktatietoa, vaan imo. kansanedustajan aivopieru (anyways, sen mielipide).

Käykää intti ja sen jälkeen debatoikaa, vaikkapa tulevia sukupolvia ajatellen, tiedä vaikka joskus teilläkin lapsia o--O Vaikka olisi paskansyömistä, niin kyllä siellä nousee positiiviseksi: kuntoilu, uudet kaverit, ilmainen ruoka! :D ja sotkun halvat munkit. Pärkele.

ps. sivarit voi olla homoja
jondura
21.4.2009 21:49:17 Ilmoita
jondura, syön koululla ilmaseks (jos sinne jaksan mennäs syömään, muutahan siellä en tee), uusia kavereita pystyy hankkimaan muutenkin ja urheilen aivan tarpeeksi ilman (h)inttiä. oikee teletappimaa: "uudestaan!"
ilikka
21.4.2009 22:14:06 Ilmoita
jondura, syön koululla ilmaseks (jos sinne jaksan mennäs syömään, muutahan siellä en tee), uusia kavereita pystyy hankkimaan muutenkin ja urheilen aivan tarpeeksi ilman (h)inttiä. oikee teletappimaa: "uudestaan!"

No hei mutta, vielä jää ne halvat munkit ;) esimerkkejähän nuo lähinnä oli.
jondura
21.4.2009 22:21:21 Ilmoita
damn it... halpoja munkkeja ei saa enää mistään :(
ilikka
23.4.2009 17:10:11 Ilmoita
ps. sivarit voi olla homoja
jondura

;OO:O:O:O:O;OO;Oo;o;o älä helvetis? Pilailetko?
Kompostiperse
23.4.2009 23:05:53 Ilmoita
Haha kyllä huomaa millaisia asenteita porukalla on tota maanpuolustusta kohtaan. :D Ajatelkaa että saatte siitä hyvää liikuntaa, ilmaista safkaa, uusia ystäviä, opitte tavoille, opitte kunnioittamaan auktoriteettia ja onpahan juttuja mitä jälkeenpäin kirota. Ei jeesus kristus ''en koske aseisiin koska niistä ei ole koskaan ollut mitään hyötyä''. Voi itq ja winq sentään, miksi siitä aseesta pitää tehdä niin mieletön numero, ettekö saaneet tarpeeksi huomiota lapsena? Se on vain isojen miesten sotaleikki se armeija. Itse menen sinne kyllä ihan mielelläni.
Äsäri
23.5.2009 21:42:44 Ilmoita
suomi NATOon nii et heilahtaa!

Sotilas matikkaa.
1 speznaz = 10 suomalaista rivi solttua. 1 NATO lahtaaja = 10 speznaz solttua.
1 NATO sotilas = 100! normi rivi solttua.
NATO:N sotilaat motivoituneita ja paremmin varustautuneita.
suomen " sota teknologia" on auttamattomasti jäljessä.
qweerty