Olet tässä: Apinat.fi > Yhteisö > Keskustelu > Kauneus, keho > Kuukuppi kokemuksia .

Apinat.fi
Lähetä helposti yksittäisiä tai ryhmäviestejä ystävillesi! Uusille jäsenille 20 ilmaista viestiä. Lue lisää.
Rekisteröidy
Kirjaudu sisään

Aktiiviset keskustelut

22.1.2010 17:08:24Ilmoita

Kuukuppi kokemuksia .

Moi ,

Onko kukaan teistä apinoista käyttänyt kuukuppia ?
Miten oli laittaminen ja poistaminen ?
Meneekö siinä opettelemisessä kauan ?
Ja kertokaa myös ikänne =)
Mistä ostitte ja paljon maksoi ?

Kiitos kaikille !

Emuli^
Keskustelu on lukittu
Re: Kuukuppi kokemuksia .
22.1.2010 17:09:29 Ilmoita
Muuten älkää ehdottako www.kuukuppikunta.fi sivustoa mulle ,oon lukenut sen jo =)
Emuli^
25.1.2010 13:36:45 Ilmoita
Kuukuppi on hyvä. Tartti vain vähän opetella.Helppo laittaa. Hyvin lähti pois. Vähän napakoita otteita ja rohkeutta niin hyvää tulee :). Ikää 32 ja lapsia. Ostin suomalaisesta nettikaupasta, en muista nimeä. Mulla kuppi on Mooncup. Muitakin merkkejä on. "Antennia" kannattaa lyhentää. Suosittelen. Systeri uskalsi ostaa mun suositusten jälkeen ja on kehunut että ihanaa kun voi menkat unohtaa sen käytön aikana. Ei ole mulla kertaakaan tullut ohivuotoja. Mutta riippuu vuodon määrästä ekoina päivinä,eli kun opettelet niin käytä sidettä....
kiikir
25.1.2010 16:59:34 Ilmoita
Mitä luulette miten myyjät suhtautuu ,kun 14 vuotias mene ostaan kuukupin ?
Rupeeko ne pälpättään siitä kupista ?
Ongelma on kun asun pikku kaupungissa , ja tieto leviää =/
Emuli^
26.1.2010 01:19:07 Ilmoita
Ja mitäköhän se myyjille edes kuuluu minkäikäinen käy ostamassa kuukupin, oli se sitten 12-vuotias, 14-vuotias tai 30-vuotias?
Se tuskin ketään edes kiinnostaa minkälaista suojaa käytät menkkojesi aikana, se on täysin oma asiasi.
Sehän on ihan sama kuin kävisi ostamassa siteitä tai tamponeita!

Myyjätkin ovat vain ihmisiä, olivat he sitten miehiä tai naisia niin he ovat kyllä tottuneet niin luonnolliseen asiaan kuin kuukautiset.
Kyllä miehetkin kuukautisia joutuvat kestämään joka kuukausi jos sattuu asumaan naisen kanssa saman katon alla sekä jos harrastaa seksiä kuukautisten aikana.
Susku
30.1.2010 16:38:10 Ilmoita
En usko että kukaan siitä sinulle pälpättämään rupeamaan. Voisiko vaikka äitisi ostaa sen sinulle? Jos asia on vaikea ottaa puheeksi äitisi kanssa niin tulosta netistä tietoa kuukupista ja jätä se äitisi luettavaksi. Kuukuppia on muuten kahta kokoa, synnyttäneille ja EI synnyttäneille. Ensimmäinen on vähän pienempää kokoa. Ja kuten edellinen kirjoittaja mainitsi, kuukuppi on kuukautissuoja ja se on vain sinun asia mitä suojaa käytät: siteitä, tamppooneita vai kuppia. Suosittelen lämpimästi kuukuppia, usko pois että elämä helpottuu menkkojen aikana!!! Voi kun mäkin olisin saanut sellaisen sinun iässäsi, kärsin menkoista kovasti. Mutta kuulin niistä vasta kaksi vuotta sitten....
kiikir
5.2.2010 10:50:36 Ilmoita
esim apteekeissa myydään lunettea, maksaa n.30e... ja ei se oo sen ihmeempi juttu kun esim siteden ostaminen. jos sua pelottaa mennä ostamaan se niin tilaa netistä niin tulee postissa ja kukaan ei tiedä mitä siellä paketissa on :)
mulla itellä lunette isompaa kokoa (oon 28vee äiti-ihminen). itse päädyin just lunetteen sen takia että on kotimainen ja sillon ei vielä ollut niitä ihanii pinkkejä kuppeja kun ton hankin...
kuukuppi on helppo käyttää ja voisin kuvitella että nuorella olisi kivempi olla kuukupin kanssa esim koulussa kun että saa koko ajan jännittää pitääkö side/tamponi koulutuntien ajan....
ekan kerran kun yritin pois ottaa niin oli tosi hankalaa mutta sit kun istuskelin hetken netissä ja rentouduin ja varasin kunnolla aikaa niin sen sai pois, ekojen menkkojen jälkeen käyttö oli jo niin rutiinia että enään en muihin kuukautissuojiin vaihda.
hejdy
9.2.2010 19:15:50 Ilmoita
Tiettekö mitä ?!
Ostin tänään kuukupin !!
Menin kaupaan..
Myyjä sanoi-Päivää,olisinko avuksi ?
Minä sanoin-Päivää,tota kuukuppia otaisin, mut ''lähetettiin'' hakemaan =D'(sanoin vähen mumisten )
Myyjä-se on tälläne
Mä - onks se varmasti sitä pienempää kokoo ?
myyjä-joo ,tuleeks se sulle?
Mä-ei ku mun kaverille =)
Mentiin kassalle
Myyjä-rupes kattoon jtn koneelta ja kysy jälleen kerran , tuleeko se sulle ?
Mä-ei ku mut lähetettiin hakemaan .
Myyjä-31.90 euroo
Mä-annoin rahat.
Myyjä-kiitti ,heii
Mä-kiitos ja näkemiin !

Siinä oli mun elämäni ''kauhein kokemus''(niin ainakin luulin ) Mut ei se kyl ollut =)
Paitsi et oon koko illan yrittäny sitä sisälle mut se ei mee ku vähesen ja sit sattuu(eli ei oo kivaa,kokeilen huomen taas)

Emuli^
10.2.2010 22:18:51 Ilmoita
Hei hienoa, sä teit sen! Siis kävit ostaan sen rohkeasti, onnittelen. Älä lannistu nyt vaikeuksista! Luithan ohjekirjasen kunnolla? Etsin just oman ohjekirjan ja lukaisin sitä tässä. Ongelma johtuu varmaan nuoresta iästäsi. En tidä mitä merkkiä sun kuppisi on, mutta laitan tähän lainauksen mooncupin kirjasta.

"Mooncupia voi käytää ensimmäisistä kuukautisista lähtien, mutta sen paikoilleen laittaminen voi olla vaikeaa nuoremmille naisille, joiden immenkalvo ei ole vielä puhjennut. Silloin kupin paikoilleen laittamista voi avustaa VESIPOHJAISTA liukastetta käyttämällä". Paras aika harjoitella käyttöä on kuukautisvuodon 2 viimeisen päivän aikana".

Liukastetta on tosi nolo mennä ikäisesi ostamaan, se on vähän jo turhan intiimiä :). (Ei sitä kassalle itsekäään kehtaa iskeä tuosta vaan :/ ).Ei tule nyt mieleen vesipohjaista mitään muutakaan mieleen. Vaseliinihän on kiellettyä koska se voi vaurioittaa kuppia. Älä kuiviltaan kokeile kuitenkaan, käytä vettä ainaskin(vähän joka paikassa...:)

Tsemppiä sulle,ja rohkeutta ja "voimaa" näppeihin.
kiikir
12.2.2010 18:18:15 Ilmoita
Joo luin luin myös kaiken kuukuppikunta -sivulta.Oon käyttänyt avokado öljyä ,se on liukasta =)
Se menee ja sit siinä ihan lopussa ku tulee paksumpaa ni ei mee =(
Mutten luovuta,täytyy opetella etelän matkan vuoksi ,meinaan saattaa olla menkat sillon =(

Mulla on luneten pieni .
Olisiko kellään vinkkejä lisää ,tarkotan niitä mitä missään ei oikein lue =)

Emuli^
23.2.2010 16:28:31 Ilmoita
Itse hankin sen jo vähän vanhempana (oisinko ollut 30?), joten voi olla senkin takia vähän helpompaa ja nyt en ole vähään aikaan edes tarvinnut, kun käytin ensin sidevarastoja pois ja nyt olen ollut jo hyvän matkaa raskaana...

Mutta mitä siis muistan käyttökokemuksista, niin taittelutekniikallakin on paljon merkitystä ja kun sen alkaa hanskaamaan, on jo paljon helpompaa. Kuukuppikunnasta olet varmaan niitäkin katsonut. Kaksinkertasena mulla ei mee mitenkään, mutta kaipa se on "kannutaittelu", millä meni huomattavasti sujuvammin. Alussa kun se on outoa, varmaan jännittääkin lihaksia huomaamattaan.

Parasta kupissa on kyllä pitkä vaihtoväli ja sen kanssa pystyy tekemään melkein mitä vain. Mulla ei ainakaan koskaan vuotanut yli, mutta tämäkin on tietysti yksilöllistä. Kaverillani taas tulvi yli jo parissa tunnissa. Jotenkin se kuppi laittoi häneltä "hanat auki".

Mutta tsemppiä harjoitteluun! Jos kupin käyttö onnistuu, se on loistava keksintö, mutta toki sekään ei ihan kaikille sovi. Jos nyt tuntuu epätoivoiselta, kokeile vuoden päästä uudestaan.
Teij
23.2.2010 16:54:36 Ilmoita
Hienoa, että uskalsit ostaa kuukupin! Itse tilasin netistä 3-4 vuotta sitten, enkä ole siteitä kaivannut. Aivan mahtava juttu, oon uinukin menkkojen aikana. Mulla on pikkuhousunsuoja varmuutena, jos vähän tihkuu ohi. Merkki on lunette ja pienempi koko, makso jotain 30 euroo. Laittaminen ja pois ottaminen on hieman hankalaa, mutta kyllä sen oppii ahkeralla harjoittelulla. Tsemppiä!
pikama76