Tytöille !! Tyttären ja äidin suhde ?
Meidän kotona on kaikki ihan päin vastoin kuin
mitä olen lukenut esim. kukaan ei ole puhunut mulle
murrosiästä ,menkoista ja
tälläsistä jutuista ...
Miten teillä
kotona toimitaan ?
Me ollaan menossa kuukauden
päästä lomalle etelään ja mulla
saattaa olla menkat silloin (melko runsaat on eli tulee heti
tamponistakin läpi , varsinkin altaassa) Mutta en ole
kertonut menkoistani äidille ,miten voisin kertoa
että tarvisin vaikka jotkut pillerit siihen .
Vai
hankkisinko kuukupin ? En kehtaa ostaa
sitäkään =( Onko kellään kokemuksia
ostamisesta/käyttämisesetä ?
Ja sitten on
vielä yksi ongelma ,rintsikat ,mulla on sellaset
kirjavat (lasten) ja en voi käyttää
niitä toppejen kans ne näkyy läpi ja olkaimet
on SINISET !!
Tiedän että monilla on
pehempiakin ongelmia ,mutta jos vaikka jollain olisi
70AA/70AAA rintsikoita mulle myytäväks
(Lähettäisit postissa ja maksaisin postissa ) niin
antaa tulla vaa !
Enkä haluaisi vastauksia esim.
googleta .
Olen etsinyt tietoa kaikkialta =)
Mutta
kiitos että jaksoitte lukea romaanini
=)
Toivottovasti teistä apinoista on mulle apua
=)
- Kommentteja: 17
- Lukukerrat: 509
- Viimeisin kommentti: 28.1.2010 16:54:39
Meillä on kouluterveydenhoitaja Vähen niinku Mun ''ystävä/Tuttu'' ja hän on aika usein myös tekemisessä äitini kanssa eli en kehtaa kysyä siltäkään .Mut jos kuitenkin kysyisin siltä niin maksaisiko ne pillerit mitään ? Ja paljon jos maksaa ?
Joo,mulla on vain yhdet rinsikat ,mutta pesen niitä kyllä =)
Mua vaan ihmetyttää tommonen käytös ettei äiti vois puhua tommosista asioista .Ja kun mä en edes kehtaa puhua sellasista asioista ...
Mutta jos et silti halua käydä terveydenhoitajalla niin onko paikkakunnallasi ehkäisyneuvolaa? Voit aina mennä käymään siellä.
E-pillereiden aloituspakkaus on ilmainen joka sisältää kolme pilleriliuskaa, eli kolmen kuukauden pillerit.
Tai näin itselläni ainankin oli.
Itse en myöskään ole koskaan äitini kanssa keskustellut menkoista ynnä muista, enkä keskustele vieläkään.
Tosin nyt olenkin jo 19 vuotta ja asun omassa kämpässäni.
Aina olen hoitanut tuollaiset omat asiani itse, hankkinut e-pillerit sun muut.
Ja e-pillereiden hankkiminen ainakin turussa ei maksa mitään aluksi, en muista montako pillerilaattaa siinä saa. Ja sun ikäiset pääsee lääkäriin ilmaiseksi, soita vaikka aika omasta terveyskeskuksestasi ja mene juttelemaan lääkärin kanssa. Muistaakseni se ikäraja on 16 tai jotain, mutta jos oot alle sen niin pitäis päästä kyllä ihan ilmaiseks lääkäriin. Kannattaa tarkistaa vaikka oman terveyskeskuksen nettisivuilta tai kaupungin nettisivuilta.
Itse hankkisin omat pillerini ihan vaan puhumalla lääkärin kanssa ja nyt olen syönyt niitä kohta 3 vuotta.
Toivottavasti musta oli edes jotain apua :)
Mutta kun niissä ''lasten '' rintsikoissa on rumat olkaimet ja ne on värillisiä =/
Saako niitä e-pillereitä ihan vaikka koulu-terveydenhoitjalta ?
Ja paljon semmonen yks laatta maksaa ? Juu ja meillä täällä ei ole ehkäisyneuvolaa =)
Angel , oletko hankkinu e-pillereitä 14-vuotiaana.Mitä mieltä lääkeärit on ?
Teistä molemmista oli tosi paljon apua =)
Itse hankin e-pillerit 14-vuotiaana ja se on jokaisen henkilökohtainen asia milloin niille on tarvetta.
Ei kukaan tule syyttämään että "Et sinä tuossa iässä niitä voi käyttää"
Sanot vaan rohkeasti mihin tarkoitukseen pillerit haluat, eli esim. juuri sen takia kun lähdette lomalle etelään.
Ja kuten sanoin, jokaisessa pilleripakkauksessa on se KOLME laattaa, ei vain yhtä.
Ja ensimmäisen pakkauksen saa ILMAISEKSI kokeilupakkaukseksi ja sinun ei tarvitse siitä maksaa, etkö edes lukenut kunnolla vastauksia? :D
Voiko e-pillereitä käyttää vaikka onkin TOSI epäsäännölliset menkat ?
Koska ne pitää aloittaa ,Rttä ei sitten varmasti tule menkkoja matkalla ?
=)
Se riippuu ihan pillereistä paljon ne tulevat maksamaan, jotkut pillerit voivat maksaa 20 euroa (tai ylikin) ja jotkut pillerit voi saada jo kuudella eurolla.
Mutta et välttämättä saa niitä halvimpia pillereitä, koska kaikki pillerit eivät sovi kaikille.
Vaihtoehtoja on monia ja käytte lääkärin kanssa läpi mitkä pillerit olisi juuri sinulle sopivimmat.
E-pillerit tekevät menkoista säännölliset.
Tässä muutamia hyviä puolia e-pillereistä:
-Vähentää kuukautisvuodon määrää ja pitää kuukautiskierron säännöllisenä.
-Lievittää kivuliaita kuukautisia
-Luotettava ehkäisy.
Sinun pitää aloittaa e-pillereiden syöminen silloin kun menkkasi taas alkavat, eli otat ensimmäisen e-pillerin silloin kun sinulla on ensimmäinen menkkapäivä.
Jos et tarvitse e-pillereitä ehkäisyyn vaan haluat ne vain sen takia koska lähdette matkalle, niin terveydenhoitaja tai lääkäri saattaa antaa sinulle vain sellaisia pillereitä joilla voi siirtää kuukautisia, ne eivät ole e-pillereitä.
Mutta lääkäri kertoo sinulle lisää ja käy kyllä nämä kaikki täällä kerrotut asiat läpi uudestaan.
Ja kylhän niitä liivejä on vaikka minkä värisiä ja sitä rataa, joihinki pystyy vaihtamaan olkaimet.

Ja mitä rintsikoihin tulee, niin mene ihmeessä kauppaan ostamaan kun eihän siinä mitn pahaa ole :) kaikki naiset niitä jotuuu ostamaan! onko sinulla vain yhdet ainoat rintsikat ?? Kaikki eivät lapsilleen kerro noita asioita, sen olen huomannut. minulle kyllä kotona kerrottiin hyvin.