Olet tässä: Apinat.fi > Yhteisö > Keskustelu > Kauneus, keho > Tytöille !! Tyttären ja äidin suhde ?
14:30 Luontohetki: ... 14:15 Vuoristosaira... 14:15 Poikia ja tyt... 14:30 Syödään yh... 13:55 OC:n täydell...

Apinat.fi
Kommunikoi ilmaiseksi! Lähetä ilmaiseksi 5 tekstaria päivässä! Lähettäjänä oma numerosi. Lue lisää.
Rekisteröidy
Kirjaudu sisään

21.1.2010 18:02:25Ilmoita

Tytöille !! Tyttären ja äidin suhde ?

Meidän kotona on kaikki ihan päin vastoin kuin mitä olen lukenut esim. kukaan ei ole puhunut mulle murrosiästä ,menkoista ja tälläsistä jutuista ...
Miten teillä kotona toimitaan ?

Me ollaan menossa kuukauden päästä lomalle etelään ja mulla saattaa olla menkat silloin (melko runsaat on eli tulee heti tamponistakin läpi , varsinkin altaassa) Mutta en ole kertonut menkoistani äidille ,miten voisin kertoa että tarvisin vaikka jotkut pillerit siihen .
Vai hankkisinko kuukupin ? En kehtaa ostaa sitäkään =( Onko kellään kokemuksia ostamisesta/käyttämisesetä ?

Ja sitten on vielä yksi ongelma ,rintsikat ,mulla on sellaset kirjavat (lasten) ja en voi käyttää niitä toppejen kans ne näkyy läpi ja olkaimet on SINISET !!

Tiedän että monilla on pehempiakin ongelmia ,mutta jos vaikka jollain olisi 70AA/70AAA rintsikoita mulle myytäväks (Lähettäisit postissa ja maksaisin postissa ) niin antaa tulla vaa !

Enkä haluaisi vastauksia esim. googleta .
Olen etsinyt tietoa kaikkialta =)

Mutta kiitos että jaksoitte lukea romaanini =)

Toivottovasti teistä apinoista on mulle apua =)

Emuli^
Keskustelu on lukittu
Re: Tytöille !! Tyttären ja äidin suhde
21.1.2010 19:19:48 Ilmoita
Miksi et mene lääkäriin kysymää tietoa pillereistä sun muista ? ei sun välttis tarvitse äitilles sanoa mitään ja luonnollinen asiahan tuo on, siitä pitäs etenki pystyä naispuolisten kanssa keskustelemaan.

Ja mitä rintsikoihin tulee, niin mene ihmeessä kauppaan ostamaan kun eihän siinä mitn pahaa ole :) kaikki naiset niitä jotuuu ostamaan! onko sinulla vain yhdet ainoat rintsikat ?? Kaikki eivät lapsilleen kerro noita asioita, sen olen huomannut. minulle kyllä kotona kerrottiin hyvin.
minTTu :P
21.1.2010 20:16:58 Ilmoita
To MinTTu :P

Meillä on kouluterveydenhoitaja Vähen niinku Mun ''ystävä/Tuttu'' ja hän on aika usein myös tekemisessä äitini kanssa eli en kehtaa kysyä siltäkään .Mut jos kuitenkin kysyisin siltä niin maksaisiko ne pillerit mitään ? Ja paljon jos maksaa ?

Joo,mulla on vain yhdet rinsikat ,mutta pesen niitä kyllä =)

Mua vaan ihmetyttää tommonen käytös ettei äiti vois puhua tommosista asioista .Ja kun mä en edes kehtaa puhua sellasista asioista ...
Emuli^
22.1.2010 01:13:39 Ilmoita
Eikös terveydenhoitajalla pitäisi olla vaitiolovelvollisuus vaikka olisi kuinka tuttu?

Mutta jos et silti halua käydä terveydenhoitajalla niin onko paikkakunnallasi ehkäisyneuvolaa? Voit aina mennä käymään siellä.
E-pillereiden aloituspakkaus on ilmainen joka sisältää kolme pilleriliuskaa, eli kolmen kuukauden pillerit.
Tai näin itselläni ainankin oli.

Itse en myöskään ole koskaan äitini kanssa keskustellut menkoista ynnä muista, enkä keskustele vieläkään.
Tosin nyt olenkin jo 19 vuotta ja asun omassa kämpässäni.
Aina olen hoitanut tuollaiset omat asiani itse, hankkinut e-pillerit sun muut.
Susku
22.1.2010 12:36:06 Ilmoita
Menet rohkeesti vaan sinne vaatekaupan alusvaate osastolle, siellä me muutkin naiset ollaan liivejä hakemassa. Vaikka sulla on aika pieni koko, niin kyl mä uskon että sullekkin löytyy hyviä liivejä. Jos ei satu löytymään (jota en usko) niin kannattaa sitten ostaa ihan sellaisia topin näköisiä, kaarituettomia (rintaliivien "luut") liivejä, itse käytin niitä kun alkoivat rinnat kasvaa.
Ja e-pillereiden hankkiminen ainakin turussa ei maksa mitään aluksi, en muista montako pillerilaattaa siinä saa. Ja sun ikäiset pääsee lääkäriin ilmaiseksi, soita vaikka aika omasta terveyskeskuksestasi ja mene juttelemaan lääkärin kanssa. Muistaakseni se ikäraja on 16 tai jotain, mutta jos oot alle sen niin pitäis päästä kyllä ihan ilmaiseks lääkäriin. Kannattaa tarkistaa vaikka oman terveyskeskuksen nettisivuilta tai kaupungin nettisivuilta.
Itse hankkisin omat pillerini ihan vaan puhumalla lääkärin kanssa ja nyt olen syönyt niitä kohta 3 vuotta.
Toivottavasti musta oli edes jotain apua :)
Angel
To Angel ja susku
22.1.2010 15:57:21 Ilmoita
En tykkäisi puhua tommosista asioita ''kaverin/tutun '' kanssa .(tarkotan terveydenhoitajaa ) =) No ehkä voisin kans mennä puhumaan lääkärin kans koulussa .

Mutta kun niissä ''lasten '' rintsikoissa on rumat olkaimet ja ne on värillisiä =/

Saako niitä e-pillereitä ihan vaikka koulu-terveydenhoitjalta ?
Ja paljon semmonen yks laatta maksaa ? Juu ja meillä täällä ei ole ehkäisyneuvolaa =)
Angel , oletko hankkinu e-pillereitä 14-vuotiaana.Mitä mieltä lääkeärit on ?

Teistä molemmista oli tosi paljon apua =)
Emuli^
23.1.2010 02:38:35 Ilmoita
En ole Angel mutta vastaan itse.

Itse hankin e-pillerit 14-vuotiaana ja se on jokaisen henkilökohtainen asia milloin niille on tarvetta.
Ei kukaan tule syyttämään että "Et sinä tuossa iässä niitä voi käyttää"
Sanot vaan rohkeasti mihin tarkoitukseen pillerit haluat, eli esim. juuri sen takia kun lähdette lomalle etelään.

Ja kuten sanoin, jokaisessa pilleripakkauksessa on se KOLME laattaa, ei vain yhtä.
Ja ensimmäisen pakkauksen saa ILMAISEKSI kokeilupakkaukseksi ja sinun ei tarvitse siitä maksaa, etkö edes lukenut kunnolla vastauksia? :D
Susku
23.1.2010 17:42:32 Ilmoita
Oho ,tarkotin sitä kolmen laatan pakkausta :D Paljon sellanen maksaa ? =)
Voiko e-pillereitä käyttää vaikka onkin TOSI epäsäännölliset menkat ?
Koska ne pitää aloittaa ,Rttä ei sitten varmasti tule menkkoja matkalla ?

=)

Emuli^
24.1.2010 22:19:58 Ilmoita
Se ensimmäinen kolmen liuskan pakkaus ei maksa mitään, mutta jos aijot käyttää e-pillereitä vielä senkin jälkeen niin sitten maksaa.
Se riippuu ihan pillereistä paljon ne tulevat maksamaan, jotkut pillerit voivat maksaa 20 euroa (tai ylikin) ja jotkut pillerit voi saada jo kuudella eurolla.

Mutta et välttämättä saa niitä halvimpia pillereitä, koska kaikki pillerit eivät sovi kaikille.
Vaihtoehtoja on monia ja käytte lääkärin kanssa läpi mitkä pillerit olisi juuri sinulle sopivimmat.

E-pillerit tekevät menkoista säännölliset.

Tässä muutamia hyviä puolia e-pillereistä:

-Vähentää kuukautisvuodon määrää ja pitää kuukautiskierron säännöllisenä.
-Lievittää kivuliaita kuukautisia
-Luotettava ehkäisy.

Sinun pitää aloittaa e-pillereiden syöminen silloin kun menkkasi taas alkavat, eli otat ensimmäisen e-pillerin silloin kun sinulla on ensimmäinen menkkapäivä.

Susku
24.1.2010 22:28:01 Ilmoita
Ja Huom!

Jos et tarvitse e-pillereitä ehkäisyyn vaan haluat ne vain sen takia koska lähdette matkalle, niin terveydenhoitaja tai lääkäri saattaa antaa sinulle vain sellaisia pillereitä joilla voi siirtää kuukautisia, ne eivät ole e-pillereitä.

Mutta lääkäri kertoo sinulle lisää ja käy kyllä nämä kaikki täällä kerrotut asiat läpi uudestaan.
Susku
25.1.2010 09:42:54 Ilmoita
no en ihan 14 vuotiaana hankkinu, olin just täyttäny 16 muistaakseni kun aloin syömään niitä. Mutta niinkun tossa yläpuolella sanottiin niin ei sillä ole väliä minkä ikäisenä niitä haluaa alkaa käyttämään, se on jokaisen oma asia.
Ja kylhän niitä liivejä on vaikka minkä värisiä ja sitä rataa, joihinki pystyy vaihtamaan olkaimet.
Angel
25.1.2010 16:43:00 Ilmoita
Kiitos kun kaikki jaksaa selittää mulle =)

Emuli^
27.1.2010 01:52:09 Ilmoita
Parempi hankkia pillerit ajoissai kuin liian myöhään. Onhan niitä lasten ritsikoita eri värisiä ihan marketeissakin. E-pillereiden yhden liuska vaihtelee merkin mukaan, mutta n. 12e molemmin puolin.
PikkuJ
27.1.2010 16:47:10 Ilmoita
Sun kannattaa puhua äitis kanssa noista asioista ja jos et halua äitis kanssa puhua mee terkkarille tai lääkäriin ne kertoo sulle miten kannattaa toimia, ja rintsikoista kannattaa mennä kirppiksiä kiertelemään ;)
nimetön1
27.1.2010 20:18:36 Ilmoita
Oon ajatellut kans mennä katsoon kirppikseltä ,meillä päin kun ei näitä marketteja oikein oo =)
Emuli^
27.1.2010 20:19:50 Ilmoita
Mutta Pitääkö mun mennä mihinkään muualle kun kouluterveydenhoitajalle että saan ne siirto pillerit ?
Emuli^
28.1.2010 12:48:31 Ilmoita
sen vielä sanon, älä nyt missään nimessä osta alusvaatteita kirpparilta, ellei ne ole sitten ihan uusia. joskus kirppareilla myydään ihan upouusia sukkia yms, mut älä ainakaan käytettyjä osta.
Angel
28.1.2010 16:54:39 Ilmoita
Mene terveydenhoitajalle/lääkärin vastaanotolle tms, siellä kerrotaan kyllä kaikki mitä tarvii tietää ja ne neuvoo kaikissa asioissa. etkä sää niitä pillereitä muualta saa. että eipä täsä palio muita vaihtoehtoja ole, ihan turhaan täälä kyselet. ja niitä rintsikoita ny löytyy joka paikasta nuinki pieniä, pelekkiä valakosia.
empau