28.2.2009 13:59:32Ilmoita
Huulilävistys
Aattelin tehä itse labretlävistyksen. Kipukynnys
on jokaisella eri, joten ihan turha siitä on
kysellä :D Mutta mitä tarvikkeita tarvitsen jos
apteekista ostan reijän tekemiseen? Ja miten se
halvaantumisjuttuhuhu on? Netissä liikkuu vaikka
mitä mutta pitääkö se paikkansa,
että jos alahuulen sisällä olevaan
"pahkuraan" (isoon verisuoneen mikä lie)
osuu, niin vou halvaantua tms.?
-Kiitos jo valmiiksi! =)
- Kommentteja: 36
- Lukukerrat: 1250
- Viimeisin kommentti: 26.5.2009 15:41:24
Keskustelu on lukittu
[1]
Re: Huulilävistys
28.2.2009 14:00:08
Ilmoita
voi*
nnandiSähköposti
Eikö periaatteessa melkein mikä tahansa kasvoihin
laitettava lävistys voi väärin tehtynä
tehdä aika rumaa jälkeä? (halvaantuminen
jne.) Suosittelisin, että menisit ihan liikkeeseen
laittamaan. Se muutaman kympin tikki ei kuitenkaan oo
mitään verrattuna siihen, että naama
halvaantuu. :P
Ookami
ei huules oo mitään suuria veri suonia joista
naama voisi halvaantua. mut ite en tekis vaan pyytäisin
jotaa kaveria tekemään sen...
skydejos teet itse, pyydä apteekista lävistysneula,
jossa on pinkkipää se on muistaakseni 0,5 mm
??
tai jotn sellaista.
itse olen tehnyt kaikki lävistykset (3 korvista, napakoru & madonna ) kulmakoru väärin laitettuna voi aiheuttaa halvaantumisen
Pikku piru
tai jotn sellaista.
itse olen tehnyt kaikki lävistykset (3 korvista, napakoru & madonna ) kulmakoru väärin laitettuna voi aiheuttaa halvaantumisen
mä oon ainaki kuullu vaan että kulmakorusta
väärin laitettuna vois tulla joku halvaantuminen.
ja oon kyllä huomannu että välillä
toinen kulma jotenki oikuttelee omiaan ku aikoinani mulla
oli siinä koru jonka laitoin ite.
LindZör
No huhhuh. Ei tosiaan halvaannu. :D Ja miks sun
pitää ostaa jotain, vedät viinaperseet ja
teet vaikka hakaneulalla. Sit sillä viinalla puhistat
sen samalla. Näin mä tein.
KompostiperseEi välttämättä halvaannu, mutta saattaa
käydä niinkuin itselläni
kävi:
Lävistys tuli otettua festareilla ja vaikka olen ottanut korun jo vuosia sitten pois, saattaa vieläkin reiän aluetta kuumottaa ja kihelmöidä, jonka jälkeen tuntuu, kuin se puutuisi. Jos reiän kohdalta työntää kielellä, tulee todella epämiellyttävä tunne. En tiedä onko sitten joku tuntohermo siinä vaurioitunut vai miksi näin on, mutta kaduttaa aivan suunnattomasti, että menin ottamaan lävistyksen muualla kuin alan liikkeessä.
vi0lencia
Lävistys tuli otettua festareilla ja vaikka olen ottanut korun jo vuosia sitten pois, saattaa vieläkin reiän aluetta kuumottaa ja kihelmöidä, jonka jälkeen tuntuu, kuin se puutuisi. Jos reiän kohdalta työntää kielellä, tulee todella epämiellyttävä tunne. En tiedä onko sitten joku tuntohermo siinä vaurioitunut vai miksi näin on, mutta kaduttaa aivan suunnattomasti, että menin ottamaan lävistyksen muualla kuin alan liikkeessä.
Se on aivan huhupuhetta, että lävistyksistä
voisi halvaantua. Suurin riski lävistyksen
tekemisessä on, jos osuu verisuoneen, joka voi vuotaa
pitkäänkin ja aiheuttaa mustelman. Tietenkin
tulehdusriskit. Jos haluat labretin/medusan/madonnan kaikki
lävistykset jotka tulevat huulien alueille
tehdään 1.2 tai 1.6 lävistysneuloilla, koska
oikeita koruja on valittavana nuo koot. Olen
lävistellyt jo monta vuotta, joten luulisi että
tiedän asiasta jotain.
PyTHoN
Ite oon tehny joskus madonnan kavereitten kanssa
nuppineulalla JOTA EI DESIFIOITU
Loretta
mitä nuita murehtimaan mulla on alahuulessa
keskellä ite tehty reikä hotellin ompelusarjan
omepelu neulalla ja kulmaan ite tehty reikä josta
myöhemmin repäsin korun irti eikä oo paljo
halvaantunu
lipidi
Hei katsokaas! minulla ei ole lupaa sen ottamiseen ja 16 v.
on todennäköisesti ikäraja..ajattelin kertoa.
:)
nnandiItse asiassa 70% liikkeistä ikäraja on 15, osissa
sitten on tietysti omat, korkeammat ikärajansa, ja
jotkut eivät pidä sellaisia ollenkaan. Kannattaa
ekana käydä kuule ihan kyselemässä parit
liikkeet läpi, itse ainakin 15v sain ekat nenäkorut
käydä lärviin nappaa kun ikää
tuli.
Yleensä peruslävistykset on 15, erikoisemmat (kuten silmienväli, ''häränrengas'') on 16 ja nuo intiimit, kuten nänni ja alapää ovat sitten tietty 18.
Ja isoon verisuoneen jos osut, todennäköisintä on että verta tulee pirusti ja saat jäiden kanssa ihmetellä loppuuko se itsestään vai ei. Halvaantuminen voi tapahtua ILMAN ETTÄ OSUT ISOON VERISUONEEN.
Halvaantuminen tapahtuu desinfioimattomasta, likaisesta neulasta / korusta. Silloin bakteerit lähtevät kiertämään veren mukana verenkierrossa ja tästä on aiheutuva halvaus.
Jos teet itse, pyytä kanyylineulaa ja jos korusi on 1,2mm, pyytä väh. 1,4mm. Jos se on tavallinen 1,6mm, pyydä 1,8mm tai paksumpi (yleensä seuraava koko 2,1mm) Itse jos teet on hankalaa saada samankokoinen koru täsmälleen saman kokoisesta reiästä läpi.
Ja desinfioi koru huolella, mieluiden jos saat ilmatiiviiseen pakettiin pakatun, valmiiksi desinfioidun korun niin kaikkein paras. + apteekista saa hygieenisia muovihanskoja, olivatko 69snt kpl, nappaise sellaiset mukaan niin käsistä ei tule paskaa uuteen reikään.
MinoreaSheriffiYleensä peruslävistykset on 15, erikoisemmat (kuten silmienväli, ''häränrengas'') on 16 ja nuo intiimit, kuten nänni ja alapää ovat sitten tietty 18.
Ja isoon verisuoneen jos osut, todennäköisintä on että verta tulee pirusti ja saat jäiden kanssa ihmetellä loppuuko se itsestään vai ei. Halvaantuminen voi tapahtua ILMAN ETTÄ OSUT ISOON VERISUONEEN.
Halvaantuminen tapahtuu desinfioimattomasta, likaisesta neulasta / korusta. Silloin bakteerit lähtevät kiertämään veren mukana verenkierrossa ja tästä on aiheutuva halvaus.
Jos teet itse, pyytä kanyylineulaa ja jos korusi on 1,2mm, pyytä väh. 1,4mm. Jos se on tavallinen 1,6mm, pyydä 1,8mm tai paksumpi (yleensä seuraava koko 2,1mm) Itse jos teet on hankalaa saada samankokoinen koru täsmälleen saman kokoisesta reiästä läpi.
Ja desinfioi koru huolella, mieluiden jos saat ilmatiiviiseen pakettiin pakatun, valmiiksi desinfioidun korun niin kaikkein paras. + apteekista saa hygieenisia muovihanskoja, olivatko 69snt kpl, nappaise sellaiset mukaan niin käsistä ei tule paskaa uuteen reikään.
lävistykset ehdottomasti vain alan liikkeessä! ei
kannata ite alkaa räveltään, ettei mee
perseelleen...ei ne nyt niin paljon maksa..
missi
Siis tiiättekö että tuo ei mitään
katu puhetta ole että voi halvaantua mä tein
parisen vuotta sitte ite huuleen korun ja arvaa mitä
tapahtu? tuntu vaan sellaselta että töks ja sen
jälkeen ei kulmatkaan enään liikkunu ja
siinä käytiin lääkäreissä ja
vaikka missä että ei ihan vaaraton juttu ole. Itse
kannattaa miettiä että siinä on suuri riski.
parempi maksaa jonkin verran ite entäkö
jäähä koko elämäksi puolinaamaa
halvaantunu.. jos ei ole rahaa niin ei ole ehtii sen laittaa
ja jos on nuori tyttö/poika niin kannattaa ootta
vähän aikaa koska yleensä tapahtuu niin
että sitä ei isompana haluakkaa... Että
tämmöstä..
katruska^^Halvaantumis puheet on paskaa. Ainut jossa voi aiheuttaa
ongelmia on kielessä, ja siinäkin
hetkittäisen "halvaantumisen" joka paranee
kun poistaa korun.
Itselläni on 1.2mm / 1.6mm / 2.0mm lävistysneuloja.
Apteekista saa muistaakseni 1mm INJEKTIONEULAN. Tehnyt silläkin monet reiät.
Oon tehnyt kavereille 3kulmakorua, yhden nännilävistyksen, yhden huulikorun ja muutamia korvakoruja.
Itse tehnyt kaikki itselleni, industrialin teki broidi.
Itselläni ainakin on korkea kynnys tulehtumisien yms. suhteen, jos hirveän steriilissä ympäristössä elät, pidä huoli myös sit välineiden puhtaudesta.
Itse olen tälläinen landepaukku / sottasintiäinen, että eipä tuu altistuttua hirveesti :).
Jakoavain
Itselläni on 1.2mm / 1.6mm / 2.0mm lävistysneuloja.
Apteekista saa muistaakseni 1mm INJEKTIONEULAN. Tehnyt silläkin monet reiät.
Oon tehnyt kavereille 3kulmakorua, yhden nännilävistyksen, yhden huulikorun ja muutamia korvakoruja.
Itse tehnyt kaikki itselleni, industrialin teki broidi.
Itselläni ainakin on korkea kynnys tulehtumisien yms. suhteen, jos hirveän steriilissä ympäristössä elät, pidä huoli myös sit välineiden puhtaudesta.
Itse olen tälläinen landepaukku / sottasintiäinen, että eipä tuu altistuttua hirveesti :).
Katruska, näin ainakin olen ammattilaisten kuullut
sanovan kun oon heidän kanssaan keskustellut
asiasta.
Mut siis todellakin, jos ei ole mitään hajua mistään ei kannata missään nimessä mennä tekemään. Jos tekee, niin tekee sitten itselleen.
Lävistyksiä joita ei halua vanhempana, ne voi ottaa pois?
-Venytykset ja kulmakoru (jos se kasvaa ulos) on sit eriasia.
Itselläni on ollut jo 6kk pois oikeasta korvasta 12mm ja 16mm korut. Vieläkin hienot 10mm ja 6mm reiät :)
Jakoavain
Mut siis todellakin, jos ei ole mitään hajua mistään ei kannata missään nimessä mennä tekemään. Jos tekee, niin tekee sitten itselleen.
Lävistyksiä joita ei halua vanhempana, ne voi ottaa pois?
-Venytykset ja kulmakoru (jos se kasvaa ulos) on sit eriasia.
Itselläni on ollut jo 6kk pois oikeasta korvasta 12mm ja 16mm korut. Vieläkin hienot 10mm ja 6mm reiät :)
Itse ainakin kun ''opiskelen'' lävistämistä,
eli käyn noilla pirun kalliilla kursseilla jonka
jälkeen ns. voi toimia lävistäjänä
muka ammattilaisen ottein (ja paskan marjat ne kurssit ovat
täyttä roskaa, kannattaa hakea suoraan vaan
jonnekin oppipojaksi) ja käytiin läpi tuota
"Hihii, ei mitään vaaraa ole
halvaantua!"-asennetta. Meille tuli itse asiassa
lääkäri aiheesta valistamaan ja
selvittämään, mikä on halvauksen
syynä.
Ja hänelläkin kuulemma käy viikottain väh. yksi, jolla on ongelma lävistyksen kanssa. Aina syy ei ole lävistyksen teossa vaan hoidossa, sillä tulehdunut koru levittää myös bakteereita verenkiertoon ja aiheuttaa infektion sekä halvauksen jos tätä ei tarpeeksi ajoissa huomata.
Omalla tuttavalla sai käydä halvaantumisen takia 12-vuotiaana sairaalassa makaamassa, nenäkoru oli jees mutta tökättiin hakaneulalla läpi, joten oikea puoli turtui kasvoista. Samaisella tytöllä kävi 18-vuotiaana huono tuuri ja kävi ottamassa tatuoinnin ihan liikkeessä (joka tosin lopetti terveysviranomaisten tarkistuksen jälkeen, ky. paikkakuntalaiset tietääkin jutun) ja pääsi taas sairaalaan verenmyrkytyksen takia.
Eli kaikkea voi sattua ja tapahtua, ei todellakaan kaikille, en yleistä että tökkää itse niin halvaannut, mutta jestas, ihmiset jotka edes perehtyneet aiheeseen sen verran että kysyisivät edes alaa opiskelevalta, onko mahdollista, ei kannata huudella, että ihan turhaa hölynpölyä on!
MinoreaSheriffiJa hänelläkin kuulemma käy viikottain väh. yksi, jolla on ongelma lävistyksen kanssa. Aina syy ei ole lävistyksen teossa vaan hoidossa, sillä tulehdunut koru levittää myös bakteereita verenkiertoon ja aiheuttaa infektion sekä halvauksen jos tätä ei tarpeeksi ajoissa huomata.
Omalla tuttavalla sai käydä halvaantumisen takia 12-vuotiaana sairaalassa makaamassa, nenäkoru oli jees mutta tökättiin hakaneulalla läpi, joten oikea puoli turtui kasvoista. Samaisella tytöllä kävi 18-vuotiaana huono tuuri ja kävi ottamassa tatuoinnin ihan liikkeessä (joka tosin lopetti terveysviranomaisten tarkistuksen jälkeen, ky. paikkakuntalaiset tietääkin jutun) ja pääsi taas sairaalaan verenmyrkytyksen takia.
Eli kaikkea voi sattua ja tapahtua, ei todellakaan kaikille, en yleistä että tökkää itse niin halvaannut, mutta jestas, ihmiset jotka edes perehtyneet aiheeseen sen verran että kysyisivät edes alaa opiskelevalta, onko mahdollista, ei kannata huudella, että ihan turhaa hölynpölyä on!
Itse ainakin kun ''opiskelen'' lävistämistä,
eli käyn noilla pirun kalliilla kursseilla jonka
jälkeen ns. voi toimia lävistäjänä
muka ammattilaisen ottein (ja paskan marjat ne kurssit ovat
täyttä roskaa, kannattaa hakea suoraan vaan
jonnekin oppipojaksi) ja käytiin läpi tuota
"Hihii, ei mitään vaaraa ole
halvaantua!"-asennetta. Meille tuli itse asiassa
lääkäri aiheesta valistamaan ja
selvittämään, mikä on halvauksen
syynä.
Ja hänelläkin kuulemma käy viikottain väh. yksi, jolla on ongelma lävistyksen kanssa. Aina syy ei ole lävistyksen teossa vaan hoidossa, sillä tulehdunut koru levittää myös bakteereita verenkiertoon ja aiheuttaa infektion sekä halvauksen jos tätä ei tarpeeksi ajoissa huomata.
MinoreaSheriffiJa hänelläkin kuulemma käy viikottain väh. yksi, jolla on ongelma lävistyksen kanssa. Aina syy ei ole lävistyksen teossa vaan hoidossa, sillä tulehdunut koru levittää myös bakteereita verenkiertoon ja aiheuttaa infektion sekä halvauksen jos tätä ei tarpeeksi ajoissa huomata.
lävistykset ehdottomasti vain alan liikkeessä! ei kannata ite alkaa räveltään, ettei mee perseelleen...ei ne nyt niin paljon maksa..
missi
Niin no neljäkymppiä on opiskelijalle vähän liikaa reiästä, johon ei hyvällä tuurilla saa ees korua mukaan.
Älkää ottako lävistyksiä, tai
tatuointeja ainakaan, mihinkään
näkyvään paikkaan!
Mun työpaikalta sai juuri yksi tyttö potkut koska lävistyksiä ja tatuointeja oli joka paikassa. (hän kävi työhaastattelussa takki kaulaan asti kiinni vedettynä ja korut pois otettuna.
Mä itse tykkään lävistyksistä ja tatuoinneista, mutta asiakaspalvelutyötä kun teen niin tajuan pitää kaiken piilossa.
Mulla on siis vain napakoru ja kämmenen kokoinen tatuointi jalassa. Enkä menisi töihin lyhyessä hameessa tai napapaidassa.
Kiitän äitiäni, että piti mut aisoissa, sillä mulla olis muuten tatuoinnit ainakin kaulassa ja kädessä ja varmasti olisi huulikoru, jota nyt katuisin.
Anteeksi saarnaaminen! :)
bellaze
Mun työpaikalta sai juuri yksi tyttö potkut koska lävistyksiä ja tatuointeja oli joka paikassa. (hän kävi työhaastattelussa takki kaulaan asti kiinni vedettynä ja korut pois otettuna.
Mä itse tykkään lävistyksistä ja tatuoinneista, mutta asiakaspalvelutyötä kun teen niin tajuan pitää kaiken piilossa.
Mulla on siis vain napakoru ja kämmenen kokoinen tatuointi jalassa. Enkä menisi töihin lyhyessä hameessa tai napapaidassa.
Kiitän äitiäni, että piti mut aisoissa, sillä mulla olis muuten tatuoinnit ainakin kaulassa ja kädessä ja varmasti olisi huulikoru, jota nyt katuisin.
Anteeksi saarnaaminen! :)
Huulikorun voi tehdä itsekkin, vaikkei se suositeltavaa
ole. Eikä siitä voi myöskään
halvaantua. Pinkkipäisen lävistysneulan käyt
ostamassa apteekista, taitaa jopa euron maksaa.
jenuski
Minua kaduttaisi olla työpaikassa missä ihmiselle
ei anneta vapautta ilmaista itseään, sekä
minua kaduttaisi myös olla
asiakaspalvelutöissä.
Jakoavain
ai sulla ei ole lupaa laittaa edes sitä korua?
taitaa tulla pahempi ongelma porukoittes kanssa kuin sen lävistyksen.
krisetaitaa tulla pahempi ongelma porukoittes kanssa kuin sen lävistyksen.
Älkää ottako lävistyksiä, tai tatuointeja ainakaan, mihinkään näkyvään paikkaan!
bellaze
No mikä järki niitä on sitte ottaa jossei niitä kukaan näe? Samanlainen juttu ku ostat kalliita alusvaatteita, harva niitä pääsee näkemään.
Älkää ottako lävistyksiä, tai tatuointeja ainakaan, mihinkään näkyvään paikkaan!
Lävistykset voi kuule ottaa poies, tiesitkö?
Minulla on naamassa 4 lävistystä eikä ole yksikään työnantaja valittanut vaikka olen töissä pitänyt. Yhdessä otin sitten pois kun oli lestadiolaispäivä, eikä tullut valituksia.
Tatuointeja et voi pois ottaa, mutta lävistyset voi. Itse otin tatuoinnit niin, että ovat näkyvillä (ranne, nilkka, niska) mutta saan ne piiloon. Ei ole järkeä, kuten Kompostiperse sanoi, jos kukaan ei näe.
Olen tehhy vaik kui helkkaristi lävistyksiä,
itelle ja muille. Olen lävistänyt kymmeniä
kertoja huulen, nännit, korvat ja vaikka mitä (en
genitaalia ja kieltä koskaan, periaate
syistä).
Jos jokin on opettanu, niin se että Neula PAKSUMPI kuin koru mikä tulee sisään. suosittelen ostamaan apteekista sen 1.6mm neulan jotta saa mahdollisimman hyvää jälkeä.
ja tosiaankin kannattaa antaa jonkun muun tehhä, joka on mahdollisesti tehnyt ennenkin lävistyksiä jotta saat suoran lävistyksen.
olen tehnyt kerralla eräälle likalle kolme huuli lävistystä ilman ongelmia, kertaankaan ei ole kavereille sattunu mitään, vaikka ne kuinka päissää ja vinoon ovat sen tehneet.
MUISTA DESIFIOINTI!!! MUTTA EI LIIAN USEIN!!!!
_MetallicA_Jos jokin on opettanu, niin se että Neula PAKSUMPI kuin koru mikä tulee sisään. suosittelen ostamaan apteekista sen 1.6mm neulan jotta saa mahdollisimman hyvää jälkeä.
ja tosiaankin kannattaa antaa jonkun muun tehhä, joka on mahdollisesti tehnyt ennenkin lävistyksiä jotta saat suoran lävistyksen.
olen tehnyt kerralla eräälle likalle kolme huuli lävistystä ilman ongelmia, kertaankaan ei ole kavereille sattunu mitään, vaikka ne kuinka päissää ja vinoon ovat sen tehneet.
MUISTA DESIFIOINTI!!! MUTTA EI LIIAN USEIN!!!!
no siis tarkoitin että jos joku kaverini tekisi sen,
mutta onko helpompi tehdä itse vai kaverin
tekemänä? :)
nnandion kai se varmaan helepompi jos antaa kaverin tehä...
ei oo kyllä ikään kellään mun
kaverilla tullu mittää ongelmia lävistysten
kans, on tehty apteekista ostetuilla neuloilla kuin
hakaneulallakin. se on sitte eri juttu se puhistaminen, se
kannattaa muistaa !!
nii ja eikö jokku oo sanonu että jos bridge lävärin laittaa väärin nii voi sokeutua.. vähän luulen että kaikki jutut on vaan turhaa pelottelua, että ihimiset menis ammattilaiselle.
Emila-91-
nii ja eikö jokku oo sanonu että jos bridge lävärin laittaa väärin nii voi sokeutua.. vähän luulen että kaikki jutut on vaan turhaa pelottelua, että ihimiset menis ammattilaiselle.
Jooh tein korvaan lävistyksen ja multa halvaantu
persereikä noh nyt toimin gigolona Ruotsissa.
KEIJO
ite ostelen apteekeista paksuimpia saatavia
injektioneuloja/kanyylineuloja, (1.2mm paksui) millä
nimellä nyt myyvätkään hintaan 15senttii
kipale.
przybity
Lävistykset voi kuule ottaa poies, tiesitkö?
Minulla on naamassa 4 lävistystä eikä ole yksikään työnantaja valittanut vaikka olen töissä pitänyt. Yhdessä otin sitten pois kun oli lestadiolaispäivä, eikä tullut valituksia.
Tatuointeja et voi pois ottaa, mutta lävistyset voi. Itse otin tatuoinnit niin, että ovat näkyvillä (ranne, nilkka, niska) mutta saan ne piiloon. Ei ole järkeä, kuten Kompostiperse sanoi, jos kukaan ei näe.
Olenko väittänyt, että tatuoinnit voisi ottaa pois?
Tai, ettei koruja voisi?
Ja miten niin ei ole järkeä ottaa tatuointeja tai koruja, paikkoihin, joista niitä ei toiset näe, ellet niitä pahemmin esittele?
Mä otan lävistykset ja tuotuoinnit ihan täysin itseäni varten! Eikä mulla ole mitään tarvetta esitellä niitä :D
Otatteko te sit toisten ihmisten takia ne vai? Ku tarvii niin kauheesti olla näkyvillä, eikä voi ottaa piiloon niitä.
Mä en kestäis kipua ja maksais paljon siitä, et voin miellyttää toisia. Ihme porukkaa.
itellä on snakebitet
ja ite oon tehny yli vuos sitten 1.2 neulalla ja korut on 1.6 ja hyvin menny ,eikä mitään ongelmia.
tzikidappa
ja ite oon tehny yli vuos sitten 1.2 neulalla ja korut on 1.6 ja hyvin menny ,eikä mitään ongelmia.