Olet tässä: Apinat.fi > Yhteisö > Keskustelu > Kauneus, keho > Tatuointi lähihoitajalla
09:18 Madon päivä... 09:00 Lomasää 07:00 Sub chat

Apinat.fi
Kommunikoi ilmaiseksi! Lähetä ilmaiseksi 5 tekstaria päivässä! Lähettäjänä oma numerosi. Lue lisää.
Rekisteröidy
Kirjaudu sisään

Aktiiviset keskustelut

16.8.2008 13:56:15Ilmoita

Tatuointi lähihoitajalla

kysyisin et onko hyväksyttävää työelämässä että lähihoitajalla on tatuointi näkyvällä paikalla kuten käsivarressa? opiskelen lähihoitajaksi ja oisin tatuointiakin laittamassa.. :P

Piituska
Keskustelu on lukittu
Re: Tatuointi lähihoitajalla
16.8.2008 14:01:32 Ilmoita
Luultavasti hyväksyttävää, mutta yleensä tuonkaltaisissa ammateissa on sellainen ilmapiiri, että näkyviä tatuointeja ei olisi. :)
Äsäri
16.8.2008 14:18:24 Ilmoita
Voi hyvinkin olla, ettei näkyvä tatuointi olisi hyväksyttävää. Itseäni ei kyllä haittaisi vaikka hoitajalla olisi tatuointi näkyvillä, kunhan siinä ei mitää voimakasta ilmentyisi, kuten 'White Power'.
ihan heti
16.8.2008 17:29:48 Ilmoita
minusta jokaisella saisi olla tatuointeja, missä itse haluaa, ja saisi näytellä niitä kelle tahansa, lävistyksetkin saisi pitää päällä, onhan se osa omaa tyyliä... typerää se että jossain pitää ottaa korut pois naamasta, ja leimat pitää pistää piiloon, ja kaikki vaatteen napit kiinni...

Myös jossain pukutilauksissa, ohan se hienoa olla pukupäällä, mutta jos et omista pukua, et ole tervetullut, tyhmää :(...
Viltsukps
16.8.2008 18:03:18 Ilmoita
lävistyksetkin saisi pitää päällä, onhan se osa omaa tyyliä.

Lävistykset kielletään osittain hygienian vuoksi. Kuten eihän sormuksiakaan saa pitää kaikessa puuhassa sairaaloissa.
Elluska
16.8.2008 21:21:05 Ilmoita
Kysy joltain lääkäriltä
Cruis0
16.8.2008 23:04:42 Ilmoita
Kannattaa miettiä, mihin meinasit suuntautua. Jossain päivähoidossa tai mielenterveysasiakkaiden kanssa tatuointi ei varmaan haittaa yhtään mitään kunhan se ei ole alaston nainen tai mikään aatteellinen tai uskonnollinen symboli, mutta vanhusten kanssa voi olla eri juttu. Ja ainakin työhaastattelussa on fiksua peittää tatuoinnit jos sattuukin sellainen haastattelija jota sellaiset häiritsee.

Ja kuten täällä viisaampi jo tyhmempää neuvoi, lävistykset on terveydenhoitoalalla kielletty ihan hygienian vuoksi.
Mingna
16.8.2008 23:05:26 Ilmoita
Kannattaa miettiä, mihin meinasit suuntautua. Jossain päivähoidossa tai mielenterveysasiakkaiden kanssa tatuointi ei varmaan haittaa yhtään mitään kunhan se ei ole alaston nainen tai mikään aatteellinen tai uskonnollinen symboli, mutta vanhusten kanssa voi olla eri juttu. Ja ainakin työhaastattelussa on fiksua peittää tatuoinnit jos sattuukin sellainen haastattelija jota sellaiset häiritsee.

Ja kuten täällä viisaampi jo tyhmempää neuvoi, lävistykset on terveydenhoitoalalla kielletty ihan hygienian vuoksi.
Mingna
16.8.2008 23:36:53 Ilmoita
kasvoissa olevat lävistyksen ovat kiellettyjä, korvikset saa olla,mutta ei riippuvia. kaulakoruja ei saisi pitää, koska potilas/asiakas/lapsi voi ottaa siitä kiinni ja repiä niin kuin myös naamoissa olevissa lävistyksistä. Tatuointeja ei saa näkyä, ne pitää peittää jos otat johonkon näkyvään paikkaan. Mielenterveys puolella se saattaa tuoda potilaalle jonkun tietyn aiheen ja suuttua niin,että joutuu eristyksiin tai sitten tuo mieleen ikävän aiheen menneisyydestään tai muuten provosoi. Päiväkodeissa ei, koska lapsille pitää antaa kunnollista esimerkkiä. Kyllä opettajat kertovat ja työharjoittelu paikoissa kannattaa kysyä, mutta nämä ovat yleiset ohjeet.
Joissain paikoissa saa olla tatuointi näkyvissä tai naamassa lävistyksiä.
BlindAngel
17.8.2008 09:40:09 Ilmoita
Päiväkodeissa ei, koska lapsille pitää antaa kunnollista esimerkkiä.

voiha vittu.. kunnollista esimerkkiä?! tatuoidut ihmiset ei ole kunnollisia?
Rira
17.8.2008 12:27:50 Ilmoita
ovat, mutta tälläisen selityksen olen kuullut kun ite kyselin sillon kun opiskelin.
BlindAngel
17.8.2008 15:37:38 Ilmoita
Minä olen sitä mieltä että ei haittaa jos tatskat näkyvät, kun eihän ne mitn haittaa tee.
tyhmää jos niitä joutuu piilottelemaan :/
minTTu :P
17.8.2008 17:45:54 Ilmoita
Riippuu itse asiassa todella paljon, mihin kaupunkiin haet. Mm, oman kaverini pääsykokeet Jyväskylässä kaatuivat siihen, että lapaluiden välissä oli pieni kanjimerkkitatuointi, joka ei siis vaatteiden läpi näy.

Mutta toisaalta, jos itse näkisin hoitajalla tatuoinnin, vaatisin varmaan saada sen vastaamaan minun hoidosta, koska olen itsekin tatuoitu ja uskoisin että kanssa tatuoinnin omaava hoitaja ei katso niin kieroon, kuin nämä jotkut vanhemmat sairaanhoitajat.
MinoreaSheriffi
18.8.2008 12:32:42 Ilmoita
en oo kukkahattutäti mutta kun näin hoitajalla ison tatuoinnin kädessä niin katsoin kyllä aika pitkään.........
rh4rehe4y4y
18.8.2008 14:47:51 Ilmoita
Ootteko miettineet, miten lasten vanhemmillakin on tatuointeja...niin kuin se olis lapsille päiväkodissa muka joku suurikin järkytys?

Olen yli 40-vuotias (ja äiti) ja kun mietin omaa kaveripiiriäni niin puolella suunnilleen on tatuointeja tai läväreitä, eikä niihin maailma kaadu.

Joskus liika hyysäminen ja kaikenmaailman pikkuasioihin puuttuminen ärsyttää!
Oliivi
18.8.2008 14:59:27 Ilmoita
kyllä saa olla tatuointi/tatuointeja kunhan ne on sellaisessa paikassa, että ne voi tarpeen tullen pystyä peittämään. Serkkuni on sairaanhoitaja ja hänellä on useampikin tatuointi ja mm. lavassa.T-paidan alla on se aina piilossa eikä ole mitään haittaa.Eli kunhan sen voi peittää ni turha huolehtia!Lähihoitajat jne varmaan aika harvoin saa olla töissä toppi päällä muutenkaan...
Blackitty
18.8.2008 17:39:04 Ilmoita
olin laittamassa 4 kiinalaista merkkiä käsivarteen eli ei ole rasistisia tai muutenkaan sopimattomia :D
Piituska
18.8.2008 17:51:53 Ilmoita
Riippuu aivan työpaikasta. Jossain sallitaan tatuoinnit ja lävistykset, joissain taas ei.
Koulu on myös aika tiukkana tatuoinneista ja lävistyksistä. Ainakin se koulu, jossa itse opiskelen lähihoitajaksi.
Aksu007
18.8.2008 19:00:23 Ilmoita
Se on moraalin murtamista ja puutetta, jos tuommoisesta edes kysyy ja haluaa sitä.

Moraalia tässä maassa ei enää näy missään, ei edes kirkossa.
ilkkamu
19.8.2008 09:23:08 Ilmoita
Kysy sieltä.
Kompostiperse
19.8.2008 20:36:52 Ilmoita
Tatuointeja sekä lävistyksiä ei tulisi olla näkyvillä palvelualan työntekijällä koska palvelualan työntekijän pitää pystyä miellyttämään mahdollisimman laajaa asiakas/potilas kuntaa

Joten en suosittele tatuointeja näkyviin paikkoihin
^^jani_l^^
20.8.2008 07:27:16 Ilmoita
koulutuksessa sillä ei ole niinkään väliä mutta työelämässä on kovemmat otteet.
ihmisvihaaja
21.8.2008 12:04:49 Ilmoita
Päiväkodeissa ei, koska lapsille pitää antaa kunnollista esimerkkiä.

Tatuoinnin omaava ihminen ei ole kunnollinen?
HappyHeart
22.8.2008 17:36:06 Ilmoita
Itse valmistuin 11/2004. Ja omaan useamman tatuoinnin. tatuoinneista huolimatta sain kaikista näytöistä 5:set!
Ei ne ammattitaitoa muuta miksikään! eikä lapset ole niitä paheksuneet ei myöskään vanhemmat tai työkaverit.
Toki joillakin ihmisillä voi olla ennakkoluuloja tatuointeja kohtaan mutta nykyään ei enää päde että merimiehet tai huonot naiset omaavat tatuointeja!
Lisää tatuointeja nahkaani tulee vielä!
Tiikeriemo
24.8.2008 17:13:28 Ilmoita
Jos itse näkisin hoitajalla/lääkärillä tatuoinnin käsivarressa, itselle ei tulisi oikein uskottavaa kuvaa kyseisestä hoitajasta/lääkäristä (voihan ne olla viisaampiakin kuin tatuoimattomat).. Pienen ja siistin kuvan voin "ymmärtää" mutten isoa.. Tatuointeja saa olla, mutta ne on pystyttävä peittää TYÖVAATTEILLA.. Valmistun lähihoitajaksi keväällä tämän erikoistumisen jälkeen ja olen ottamassa tässä tatuointia, mutta laitan sellaiseen paikkaan ettei se näy työvaatteet päällä..
2fast4you